کد خبر: ۵۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

امروز جهاد اکبر ما «تولید ملی» است/ سخنرانی مجالس اعتکاف، خلوت معتکفان را به هم نریزد

باید نحوه خلوت کردن با خدا و با او به راز و نیاز نشستن را به معتکفان آموزش داد که این یکی از موارد مهم است که مسئولین استان باید مورد دقت و توجه قرار دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار کرد: اعتکاف،‌ سنتی ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد و تا سال پیش بیش از 800 هزار نفر در آن شرکت می کردند.

وی با بیان اینکه اعتکاف می تواند در مساجد جامع شهرها، دانشگاه ها و نیز در مساجدی که اقامه جماعت می شودو محل رفت و آمد مردم در آن است، برگزار شود، افزود: حضور جوانان در اعتکاف یکی از بی نظیرترین پدیده های دنیاست که در آن جوانان سه روز در مساجد خلوت کرده و صفای نفس بدست می آورند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه یکی از مصادیق رویش های انقلاب،‌ حضور جوان در آیین اعتکاف است،‌ خاطرنشان کرد: طبیعتا مراقبت های لازم برای معتکفان سفارش می شود و آنها باید برای رفع آلودگی ها فکری و اخلاقی بکوشند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر آموزش نحوه استفاده از فرصت سه روز اعتکاف به معتکفان،‌ اظهار کرد: باید نحوه خلوت کردن با خدا و با او به راز و نیاز نشستن را به معتکفان آموزش داد که این یکی از موارد مهم است که مسئولین استان باید مورد دقت و توجه قرار دهند.

آیت الله ایمانی افزود: مسئولان اعتکاف توجه داشته باشند که مداحان و سخنرانانی که برای معتکفان سخنرانی می کنند به گونه ای نباشد که خلوت معتکفان را به هم ریخته و مانعی در استفاده معتکفان از این فرصت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سبک زندگی اسلامی و ضرورت توجه خانواده ها به آن اشاره و اظهار کرد: اگر معیار و ارزش ما در سبک زندگی، اسلام باشد، نجات و آسایش دنیا و آخرت میسر است و کانون گرم خانواده پایدار می ماند.

آیت الله ایمانی افزود: اگر نگاه ما به دیگران باشد و ارزش های دیگران را در زندگی خود دنبال کنیم، نه تنها دنیا بلکه آخرت را نیز از دست می دهیم و نتیجه آن را می توان امروز در دنیای غرب مشاهده کرد که کانون خانواده شکسته شده و جهنمی در زندگی آنها به وجود آمده و اعتماد از بین رفته و مشکلات ناشی از آن جامعه را فراگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در خصوص توجه به ارزش های الهی، افزود: زیان کارترین افراد و جوامع کسانی هستند که پشت پا به ارزش های الهی می زنند، تربیت دینی را در خانواد رعایت نمی کنند که این افراد در قیامت هم که راه فراری نیست، گرفتار می شوند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه کانون گرم خانواده باید مهد تربیت اسلامی، مرکز نشر معارف دینی، محل تعلیم و تعلم قرآن و احادیث باشد و این مهم از وظایف پدران و مادران است، خاطرنشان کرد: هم قرآن و هم روایات به ما تذکر می دهند که خیر دنیا و آخرت در تمسک به کلمات اهل بیت (ع) و راه روشن فرزندان پیامبر و مسیری است که خداوند برای بشر فراهم کرده است.

وی به موضوع  سلامت جامعه اشاره و جلوگیری از سالمند شدن کشور و تجدید نسل را یکی از عنوان های مهم آن معرفی کرد.

آیت الله  ایمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی مسئولان و دست اندرکاران،‌گفت: یکی از مولفه های قدرت کشور، جمعیت است که باید مد نظر و مورد توجه دولت و عموم مردم قرار گیرد.

وی به بازدید رهبر از کارخانجات مپنا اشاره و اظهار کرد: این بازدید دارای پیام و معنا برای مسئولان و مردم است و آن اینکه اقتصاد باید تولید محور و دانش بنیان باشد چرا که بدون داشتن علم و دانش و بدون تکیه بر تولید، اقتصاد شکل نمی گیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی است که برای رونق باید به آن کمک تزریق شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری حجت را بر دولت تمام می کند و امروز جهاد اکبر ما، مسئله تولید ملی است و امروز تولید ملی در راس همه برنامه هایمان است و این امکان پذیر نیست مگر با عزم ملی و مدیریت جهادی تا دشمنان نتوانند از سلاح تحریم علیه ما استفاده کنند.

نظرات بینندگان