کد خبر: ۵۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

هنرمند آباده‌ای قرآن را با «ناخن» کتابت کرد+تصاویر

بعد از کتابت قرآن کریم و دیوان حافظ و پس از 800 ساعت تمرین خط نستعلیق و ثلث با ناخن، موفق به ابداع این نوع خوشنویسی شدم.
به گزارش شیرازه به نقل از آباده‌نما، حمید رضا ابراهیمی معروف به کاتب، خوشنویس اهل صغاد و ساکن آباده می باشد که تا کنون قرآن کریم و دیوان حافظ را کتابت کرده است و اینک در ابتکاری جالب با ناخن انگشت سبابه خود اقدام به خوشنویسی می کند.

حمیدرضا ابراهیمی هنرمند صغادی گفت: بعد از کتابت قرآن کریم و دیوان حافظ و پس از 800 ساعت تمرین خط نستعلیق و ثلث با ناخن، موفق به ابداع این نوع خوشنویسی شدم.

ابراهیمی ادامه داد: به عنوان اولین اثر قرآنی خود، سوره والعصر از جز سی ام قرآن را  بصورت کتیبه ای کتابت کرده ام.

حمیدرضا ابراهیمی متولد 1352 شهر صغاد و جوان ترین بازنشسته پلیس ایران می باشد. وی از سال 1364 و در سن 12 سالگی خوشنویسی را زیر نظر مرحوم استاد بدیع اله مرادی آغاز و تا کنون دو اثر نفیس را کتابت نموده است.

اولین اثر این هنرمند صغادی کتابت قرآن کریم در قطع 70*50 هماهنگ با عثمان طه، با 6 رنگ و با خط نستعلیق و ثلث بوده است که به گفته وی کتابت آن را از 13 رجب سال 88 آغاز  و در 13 رجب سال 91 و طی 3 سال و 1000 شب به اتمام رسانده است.

طول آیات این قرآن 604 صفحه ای به 8 کیلومتر می رسد که آن را وقف موزه آستان مبارک امام علی (علیه السلام) نجف اشرف نموده است.

اثر دیگر این هنرمند کتابت دیوان حافظ از 20 مهر 91 (روز بزرگداشت حافظ) تا 20 مهر 92 می باشد. وی این دیوان را در 504 صفحه، 6 رنگ و در قطع 70*50 کتابت کرده است.

طول اشعار این دیوان 4 کیلومتر و وزن آن بعد از صحافی 40 کیلوگرم می باشد. حمیدرضا ابراهیمی این اثر خود را نیز به موزه آستان ثامن الحجج (علیه السلام) اهدا نموده است.


نظرات بینندگان