کد خبر: ۵۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

مردم شیراز در سال گذشته چقدر زکات داده‌اند؟

صدا و سیما و جراید در فرهنگ سازی زکات می توانند بسیار موثر باشند که باید در این خصوص بیشتر فعال شود.
به گزارش شیرازه، فرماندار شهرستان شیراز از افزایش پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میزان زکات پرداختی سال 92 در شهرستان شیراز 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که این رقم نسبت به سال 91 افزایش داشته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، مصطفی امیری در نخستین جلسه شورای زکات با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و تاکیدات ویژه ای که در این خصوص در اسلام شده استف اظهار داشت: زکات از دستورات اسلامی و یکی از فروع دین است و پرداخت آن باعث برکت و تطهیر اموال مسلمانان می شود.

وی افزود: بحث توجه به شرایع دینی و پرداخت زکات جزء اسناد بالا دستی نظام و قران کریم و تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است که ما باید با گسترش این فریضه توسط روحانیون و تبلیغات گسترده تمامی مردم را در پرداخت این فریضه الهی ترغیب کنیم.

قائم مقام شورای زکات شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه همگان باید برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند اضافه کرد: با بهره گیری از توان دهیاران و شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در نقاط مختلف شهر وروستا و اطلاع رسانی مناسب وشایسته نسبت به جمع آوری زکات اقدام و بین نیازمندان شناسایی شده ودر جهت امور خیر در همان مناطقی که زکات جمع آوری شده صرف گردد.

وی با بیان اینکه در پرداخت زکات در شهرستان شیراز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اظهار داشت: میزان زکات پرداختی سال 92 ، 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که این رقم نسبت به سال 91 افزایش داشته است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان شیراز با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی ابراز داشت: در این راستا باید بر فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان به منظور پرداخت زکات اقدام شود چرا که احیای زکات از مهم‌ترین مسائل دینی و اسلامی است و امیدواریم مسیر روبه رشدی را در شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اهمیت نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌های جمعی در نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت زکات خاطرنشان کرد: صدا و سیما و جراید در فرهنگ سازی زکات می توانند بسیار موثر باشند که باید در این خصوص بیشتر فعال شود.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات زکات به صورت منظم تاکید کرد و ادامه داد: برای شورای زکات باید ترتیبی اتخاذ گردد تا با تشکیل کمیته های تخصصی بتوان در این زمینه فعالیت ها موثری انجام داد.

نظرات بینندگان