کد خبر: ۵۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

سفیران زکات «آدینه» به تمام روستاهای فارس اعزام می شوند

در این برنامه مبلغین عصر روز پنج شنبه و دو ساعت قبل از غروب آفتاب و یک ساعت پس از مغرب در روستاها حضور پیدا می کنند که در این مدت چند کار انجام می دهند.

به گزارش شیرازه، مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان این که با همکاهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس اعزام مبلغ شب های جمعه با هدف امر زکات آغاز شده است ، تصریح کرد: تا پایان امسال 270 روحانی به عنوان سفیران زکات آدینه به مناطق روستایی سراسر استان فارس اعزام می شوند.

حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس گفت: در این برنامه مبلغین عصر روز پنج شنبه و دو ساعت قبل از غروب آفتاب و یک ساعت پس از مغرب در روستاها حضور پیدا می کنند که در این مدت چند کار انجام می دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی کمیته امداد فارس، وی به کارهای که سفیران زکات آدینه انجام می دهند اشاره کرد و افزود: دیدار با کشاورزان ، دامداران و باغداران ( تبلیغ خانه به خانه زکات)اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و همچنین سخنرانی بین صلاتین از جمله کارهای این مبلغین است.

شناسایی و ساماندهی 3هزار و 601 نفر عامل زکات تا پایان امسال

این مقام مسوول در امر زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: برداشت گندم و جو در جنوب استان شامل شهرهای لارستان،لامرد، مهر، گراش و خنج شروع شده است که برنامه های گسترده و متنوعی در همین راستا در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام خوشنویس تصریح کرد: از جمله این برنامه ریزی ها تقسیم کار بین 28 اداره و دستگاه شامل : سازمان تبیلغات، آموزش و پرورش، اوقاف، سپاه ، بهزیستی و ... که برای آنها 172 ماموریت تعریف شده است تا در امر جمع آوری زکات کمیته امداد امام (ره) را همراهی و همیاری بدهند.

وی افزود: اعزام مبلغ ویژه که شامل مبلغ سیار و ثابت است که که این مبلغ سیار در ایام برداشت زکات با حضور در مزارع ،مراکز خرید گندم و تبلبغ خانه به خانه کشاورزان را تشویق به پرداخت زکات مال خود می کند و همچنین مبلغ ثابت در پایگاه های سراسر استان در امر جمع آوری زکات فعالیت می کنند.

نظرات بینندگان