کد خبر: ۵۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
رئيس شوراي شهر:

كرايه تاكسي در شيراز رسما افزایش یافت

رئيس شوراي شهر شيراز گفت: مصوبه افزايش نرخ كرايه وسايل نقليه عمومي، پس از تاييد فرمانداري از امروز براي اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش شیرازه غلام‌مهدي حق‌دل در پايان جلسه علني دوشنبه شوراي شهر شيراز گفت: تعرفه‌‌هاي افزايش كرايه تاكسي و ساير وسايل حمل و نقل عمومي، در قالب جداولي از سوي اين شورا بررسي و تصويب شده است.

حقدل خاطرنشان كرد: رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي بايد براساس تعرفه‌هاي اعلامي و تحت مديريت سازمان‌هاي مربوطه،‌ نسبت به درج قيمت‌هاي جديد در معرض ديد مسافران اقدام كنند.

رئيس شوراي شهر گفت: براساس تعرفه جديد، نرخ هركورس تاكسي 350 تومان خواهد بود.

خواهر خوانده ای درحدو اندازه شیراز پیدا کنید

زین العابدین عرب نیز در این جلسه با بیان مشکلات کمربندی شیراز،گفت: این کمربندی در دل شهر قرار گرفته ولی متاسفانه کار این کمربندی با کندی پیش می‌رود و نورپردازی آن نیز مناسب نیست.

وی با اشاره به طرح خواهرخواندگی شهرها باهم، افزود: در جلسه پیش بحث خواهر خواندگی شیراز با شاهرود و خوی اعلام شد که متاسفانه این دو شهر در حد شیراز نیستند و شیراز باید با شهرهای بزرگ کشور و حتی دنیا ارتباط خواهر خواندگی داشته باشد. عضو شورای شهر شیراز به مصوبه‌های کمیسیون فرهنگی شورا برای ترویج فرهنگ اسلامی در سطح شهر اشاره و خاطر نشان کرد: از جمله این مصوبات پخش اذان در پارک‌ها و معابر، برپایی و ساخت نمازخانه در پارک‌ها، اجرای طرح کتاب‌های ارزان قیمت، نصب یادمان شهدای ترور بوده که متاسفانه شهرداری در اجرای این طرح‌ها همت کافی نداشته است.ابراهیم شعرا نیز در این جلسه به بیان گزارشی از سفر اعضای شورا و شهرداری شیراز به چین پرداخت و گفت: کشور چین بزرگترین شریک تجاری و خریدار نفتی ایران است و در این سفر با 6 شرکت چینی برای خرید واگن برای قطار شهری شیراز مذاکره شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر از 2کارخانه واگن سازی بازدید شد، افزود: در این بازدید 3 صورت جلسه نیز به تصویب رسیده که مهم‌ترین مصوبات آن ساخت واگن‌ها با بالاترین کیفیت، تامین قطعات به همراه انتقال تکنولوژی و بخشی از مرحله تولید به ایران و واگذاری ساخت واگن‌ها به پیمانکاران ایرانی است.

در ادامه جلسه سعید سیف با بیان صحبت مقام معظم رهبری مبنی براینکه جوانان باید نگاه نقادانه نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: شورای شهر شیراز آمادگی شناسایی و حمایت از جوانان فعال در عرصه فرهنگی را دارد.

سیف ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از موارد استقرار فرهنگ انقلابی در شهر دانست و تصریح کرد: باید در ترویج فرهنگ قرآنی از ظرفیت‌های ادبی خود نظیر حافظ استفاده کنیم و ترویج اذان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید شهرداری به آن اهتمام بورزد در این راستا از صدا و سیما هم انتظار می رود که در ترویج اذان کمک کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
سلام 1-اینجا پارس است پس پارسی را پاس بداریم به جای واژه غربی پارک بفرمایید بوستان
2- مردم این شهر به بی تکبر بودن مشهورند پس هر شهر خوب چه بزرگ و چه کوچک می تواند خواهر خوانده این شهر باشد
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
من چند مدت پیش با خانواده جهت گذراندن اوقات خود به پارک نماز رفتیم متاسفانه برای خواندن نماز مغرب وعشا مکان خاصی مشاهده نکردم خب چه میشه کرد پارک نمازه دیگه ...مسولین شهرداری خسته نباشید....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
گران کنید خجالت نکشید