کد خبر: ۵۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

حضور شهید اسکندری در سوریه بخاطر دفاع از ولایت و امامت بود

رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت که شهید اسکندری از ابتدای امر وابسته به جهاد در راه حضرت حق بود.
به گزارش شیرازه، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار داشت: مردان شایسته الهی گمنام در میان مردم زندگی می کنند و بعد که خدای متعال آنها را انتخاب می کند، جامعه با بلندی روح آنها آَشنا میشود و می فهمد که آنها که بودند و چه کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، رئیس جامعه روحانیت شیراز افزود: همانطور که امام راحل در اوج قدرت صدام پیش بینی کردند که صدام رفتنی است و همانگونه که قبل از انقلاب فرمودند ریشه های حکومت پهلوی روی خاک است، امروز هم رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که ما در حال نزدیک شدن و رسیدن به قله هستیم.

آیت الله ایمانی در سرکشی از خانواده سردار شهید اسکندری ضمن عرض تسلیت به خانواده و همسنگران این شهید بزرگوار، فرمود: خدا را سپاسگزاریم که همواره باب شهادت را در جامعه تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز گذاشته و مشتاقان را به خودش جذب می کند و این مسیر به کمال فردی و اجتماعی ختم می شود.

رئیس جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: شهید اسکندری از ابتدای امر وابسته به جهاد و فداکاری در راه حضرت حق بود و از آغاز دوران دفاع مقدس تا پایان در جبهه ها حضور داشت و بعد هم هرجا که نظام به فداکاری نیاز داشت فعالانه حضور می یافت.

حضرت آیت الله ایمانی خاطرنشان ساخت: قطعا اگر دفاع از ولایت و امامت و کرامت اهل بیت(علیه السلام) در سوریه نبود، سردار شهید اسکندری در جای دیگری حضور پیدا می کرد و خدمت می نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: شهید اسکندری در مراسم اعتکاف شرکت نمود و خدا می داند که در اعتکاف از خدا چه خواست که پس از اعتکاف برای دفاع از کرامت حضرت زینب(س) به سوریه رفت و در این راه شهید شد.

آیت الله ایمانی در این دیدار تاکید کرد: قطعا خون پاک این شهیدان نابودی استکبار و گروه تکفیری سلفی وهابی را که دست پرورده آمریکا و بعضی قدرتهای منطقه هستند؛ به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به صراحت آیه قرآن شهید زنده است، تصریح کرد: نگاه شهید به خانواده اش پس از شهادت بیش از زمان حیات است و قطعا خداوند متعال به خانواده شهدا عنایت و تفضل خاصی ارزانی می دارد و عنایاتش شامل حال خانواده شهدا می باشد.

رئیس جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: امیدواریم خدای متعال به خانواده شهید صبر و اجر عنایت نماید و خیرات و برکات پروردگار عالم شامل حال خانواده و همسنگران شهید باشد.

آیت الله ایمانی بیان داشت: روح این بزرگ مرد متعالی و ارزشمند است و آرزومندیم که خداوند بزرگ مرگ ما را شهادت در راه خودش و در مسیر منتهی به آرمان حضرت بقیه الله (عج) قرار دهد.

آیت الله ایمانی در پایان ضمن آرزوی رحمت و مغفرت الهی برای شهید اسکندری از خداوند متعال خواستار صبر و اجر برای بازماندگان شد.

شایان ذکر است در این دیدار که جمعی از مسئولین و مدیران استان و همسر و فرزندان شهید حضور داشتند، همسر شهید به بیان خاطراتی از سردار شهید عبدالله اسکندری در طول 8 سال دفاع مقدس و همچنین میل و آرزوی قلبی همسرش به شهادت پرداخت و بیان کرد: وهابی های سلفی فکر می کنند با شهادت فرزندان امام امت ، راه شهدا پیان می یابد، اما آنها سخت در اشتباهند و راه شهدا ادامه دارد.

همسر شهید عبدالله اسکندری در پایان ضمن طلب مغفرت و رحمت برای همسر شهیدش، از خداوند خواست که راه شهدا تا ظهور امام زمان(عج) ادامه یابد.

نظرات بینندگان