کد خبر: ۵۶۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسیت به شیوع ویروس «کورونا» هشدار داد

این بیماری واکسن و درمان خاصی ندارد و عموما لازم است بیمار در بیمارستان بستری شود.

به گزارش شیرازه، مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خطر ابتلا به ويروس جديد کورونا هشدار داد: زائران خانه خدا پس از بازگشت، موازین بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر پروین افسرکازرونی تصریح کرد: ويروس جديد کورونا براي اولين بار در سال گذشته در كشورهاي خاورميانه مشاهده شده و بسیار بيماريزا است.

وی افزود: با توجه به گزارش های اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر بروز طغیان بیماری ویروسی MERS در کشورهای عربستان و امارات متحده عربی و نظر به تعداد زیاد پرواز از کشور جمهوری اسلامی ایران به آن کشورها، هم چنین خطر انتقال اين بيماري در ايام حج از شخص بیمار به دیگران، لازم است موازین بهداشتی با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از علایم شایع این بیماری، می توان به درجه حرارت بالاي 38 درجه سانتیگراد، سرفه، گلودرد و سایر علایم تنفسی و در موارد شدید نیز به تنگی نفس اشاره کرد.

دکتر افسرکازرونی ابراز داشت: برای پیشگیری از انتقال این بیماری توصیه می شود بیماران به مدت حداقل 14 روز پس از بازگشت، موازين بهداشت فردي شامل شستشوي مکرر دست ها، پوشاندن دهان با دستماليا به ناچار با آستین در هنگام سرفه و عطسه را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: لازم است زایران خانه خدا در ایام حج، در صورت مشاهده علایم نامبرده سریعا به پزشک مجموعه محل اسکان خود مراجعه کرده و در صورت بروز علایم، تا 14روز پس از بازگشت به کشور، حتما بهداشت فردی را برای پیشگیری از تماس و احتمال انتقال بیماری به اطرافیان رعایت کرده، به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی یا پزشک معالج خود مراجعه کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: این بیماری واکسن و درمان خاصی ندارد و عموما لازم است بیمار در بیمارستان بستری شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
shirazi
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
می طلبد کمی منطقی عمل نماییم .
تا هنوز بیماری همه گیر نشده جلو آن را بگبریمو مدتی زایرین محترم به مکه مشرف نشوند تا این بیماری کنترول شود و در این بحرانها اینقدر آب به آسیاب دشمن نریزم و مشکل جدیدی را به کشور تحمیل ننماییم.
فقط رعایت مردم اصلاً کافی نیست و مسولین هم در این کار وارد شوند.
این عمل و تفکر درست می تواند مصداقی از مدیریت جهادی و عزم ملی باشد چه رسد که بوجه مملکت بابت دلرو و درمان تحمیل نمی شود و مردم باید این فرهنگ را بفهمند که رعایت احتیاط شرط عقل است
سید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
مدیران محترم کاروانها لطف کنند حجاج محترم راتوجیه کنند تاموقع برگشت به کشور به هیچ عنوان باکسی روبوسی نکنند