کد خبر: ۵۶۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس:

بی انصافی است که مدیر جامعه اسلامی یک بار هم در نماز جماعت اداره خود شرکت نکند

همگامی رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه عمومی با این حرکت سبب می شود عطر نماز و دینداری در شهر و دیارمان گسترش یابد.
به گزارش شیرازه، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس روز گذشته در گردهمایی دبیران اقامه نماز استان فارس، خواستار پخش اذان از ادارات سراسر استان در هنگام این فریضه شده و گفته است: همگامی رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه عمومی با این حرکت سبب می شود عطر نماز و دینداری در شهر و دیارمان گسترش یابد.

حجت الاسلام علی سقاچی با تاکید بر اهمیت حضور مدیران در نماز جماعت ادارات، از بی توجهی برخی مدیران به این موضوع به شدت انتقاد کرده و گفته بی انصافی است که مدیر جامعه اسلامی یک بار هم در نماز جماعت اداره خود شرکت نکند.

آن طور که خبرگزاری ایرنا نوشته، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس نسبت دادن برخی تحلیل ها درباره وضعیت حجاب، برپایی نماز در ادارات و برخی بی بندوباری ها به کل جامعه را نادرست خوانده و گفته است: گاه می گویند تعدادی از کارمندان بی بند و بار هستند، برخی مدیران به نماز جماعت نمی آیند، پنج نفر بدحجاب در ساعاتی در نقاط مختلف شهر دیده می شوند و با این حساب چیزی از اسلام باقی نماند؛ در حالی که همایش محجبه ها و ولایتی ها را می توان روز 22 بهمن دید و پاسخ این پرسش را یافت که چادری ها کجا بودند.

سقاچی در پاسخ به کسانی که به بهانه غصبی بودن مکان اداره از شرکت در نماز جماعت خودداری می کنند  به بازخوانی استفتای صورت گرفته از مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفته در این استفتا سوال شده است که در خصوص زمین برخی ادارات شبهه است که مالکان راضی نیستند، تکلیف نماز خواندن چیست؟ و معظم له مرقوم فرموده اند که اگر چنانچه با حکم حاکم شرع تصرف شده باشد بلااشکال است.

گفتنی است حجت الاسلام سقاچی، بارها در گذشته، از عدم شرکت برخی مدیران در نماز جماعت ادارات انتقاد و عنوان کرده بود متاسفانه بعضی از مدیران درطول سال كمتر از تعداد انگشتان دست در نماز جماعت ادارات خود شركت می كنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
0
نمازخانه اداره ما را از مکان همیشگی به یه دخمه منتقل کردن. شرکت در نماز جماعت پیشکش. لااقل به نمارخونه در خور و در شان محل عبادت مسلمونا ایجاد کنن. تو کشورهای سکولار هم به اعتقادات مردم احترام میذارن. مدیران این مملکت قبلا حداقل در ظاهر جانماز آب می کشیدن اما حالا حداقل ظواهر رو هم حفظ نمی کنن.
محمدعلی سیروس زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
0
با سلام ؛ قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ، احتراما خدمتتان معروض می دارم که اول چه کسانی را به این امر در سازمان ها مشغول کرده اید یا کرده اند آیا نمایندگان شما ها به همین نماز اعتقادی دارند و صراط مستقیم را ولایت علی ( ع ) و اولادش ( ع ) می دانند ؛ پس چرا با ظلم همکاری می کنند مگر نه این است که ظالم در همین دنیا عقوبت کار خودرا می بیند ، و این جا است که مدیران که چه عرض کنم بقیه هم یا شرکت نمی کنند و یا اگر بکنند هم در این نماز خانه های دولتی نه دولت نمارخوان مثل زمان رژیم پهلوی که هر کس نماز می خواند می گرفتندش و ... امروز هم همینطور شده هر کس نماز به اجبار نخواهد می گیرند و ... پس دغد غه رهبری روحی فدا در این سال( 1393 ) که پیرامون آن پیام می دهند و صحبت هایی زیاد می کنند که نگرانی فرهنگی مثل اقتصاد نیست که بشود با سبد کالا حل شود را این طور نمی شود حل کرد پیشنهاد می کنم به تمامی سازمان هایی که جناب عالی نماینده ای دارید بازرس و نماینده ای مخفی بفرستید تا اگر مطالب بالا درست بود تجدید نظر کنید و فردی شایسته بجای آن فرد بگمارید حتی اگر یکی باشد چون کار کار مهمی است والا می شود یک جوری بعضی مواقع کنار آمد و سپس پیشنهاد بعدی را خدمتتان ارائه می کنم امیدوارم بدانید که الگوی ما این است راه رفتن منافق از راه رفتن مورجه ای سیاه در اعماق چاهی سیاه آرام تر است ؛ میباشد و خواهان شرکت همه مدیران به این دوگانه ای است که برای آن انقلاب کرده ایم و می خواستیم نماز خود را بخوانیم، باشد و فراموش نکنیم که امام خمینی ( ره ) فرمودند شاید تنها نماز مورد قبول من همان دورکعت نماز مسافر در هنگام بازداشت در ماشین ساواک های بوده است؛ است . بدرود و زمزمه قرآن مهجور سوره طلاق 2 و 3 برای خروج و راه گشایی از طرف خدا مهربان که یادمان داده است یاادمان نرود را همیشه زمزمه کنیم ؛ که تقوی به غیر از انجام واجبات و ترک محرمات نیست . متشکرم.