کد خبر: ۵۶۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

استفاده از خودروی برقی در دستور کار شورای شهر شیراز

این عضو شورای شهر شیراز گفت که در حال حاضر دانشگاه شیراز در حال طراحی و ساخت خودروی برقی است
به گزارش شیرازه، ابراهیم شعرا اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آلایندگی شهر شیراز که یکی از کلان‌شهرهای پاک کشور است، باید تدابیری در مورد آلودگی وسایل نقلیه موتوری اعم از اتوبوس، تاکسی و ... اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه شورا حفظ پاکی هوای شیراز را در دو محور پیگیری می‌کند، افزود: یک محور این برنامه، افزایش حمل و نقل عمومی در این شهر است تا در قبال آن تعداد وسایل نقلیه شخصی کاهش پیدا کند.

شعرا ادامه داد: محور دوم این است که بتوانیم به جای وسایل نقلیه عمومی و برخی خودروهای شخصی از جایگزین‌هایی استفاده کنیم که از سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین و گازوئیل استفاده نکنند.

به گفته وی، تردد موتورسیکلت‌، اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌های دودزا و وسایل نقلیه که برخی فرسوده نیز هستند به هوای شهر آسیب می‌رسانند.

شعرا تصریح کرد: در این زمینه شورا طرح تبدیل وسایل نقلیه گازسوز به برقی را به معاونت حمل و نقل شهرداری پیشنهاد کرد و آنها نیز پیگیر هستند که این طرح در آینده نزدیک عملی شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: خودروهای برقی نیاز به سوخت ندارند و در برخی محیط‌های شهری محل شارژ این وسائط نقلیه راه‌اندازی خواهد شد.

شعرا بیان کرد: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی می‌توان مردم را به استفاده از این خودروها تشویق کرد که این کار در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد.

نماینده شورا در سازمان قطار شهری شیراز ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه شیراز در حال طراحی و ساخت خودروی برقی است و یک نمونه از آن ساخته شده که توسط شهرداری می‌تواند به تولید انبوه برسد.

به گفته وی، در ابتدای کار می‌توان تعدادی خودروی برقی از خارج از کشور وارد کرد و از آن برای ساخت نمونه بومی الگوبرداری کرد تا پس از اجرای آن در شیراز به عنوان پایلوت به تدریج در کل کشور اجرایی شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
آقا حمل و نقل عمومی رو حل کنید... این طرحهای فانتزی منافع یه عده رو تامین میکنه دردی از این شهر حل نمیکنه به خدا
چرا کسی کار اساسی انجام نده اینم از دستاوردهای سفر چین جناب شعراست؟؟!!