کد خبر: ۵۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
خطیب جمعه شیراز:

دستگاه قضایی فارس با قاطعیت با فسادهای مالی برخورد کند/ چهره شهر «رمضانی» شود

لازم است که در ماه رمضان شهر، بازار، ادارات، رستوران‌ها و هتل‌ها حالتی متناسب با این ماه پیدا کرده، احساس رمضان و میهمانی خدا را القا کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: جنایات گروهک داعش در عراق مایه بدنامی مسلمانان است و این گروه با معرفی سیمای بدی از اسلام به دنبال ضربه زدن و تخریب اسلام است.

وی افزود: داعش نماد آدم‌کشی، عصبیت و شرارت بوده و هدف این گروه بردن آبرو و بدنام کردن اسلام و مسلمانان، ایجاد جنگ بین شیعه و سنی و تامین اهداف اسرائیل است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: جنایت‌کاران و آدمکش‌های داعش ظرف مدت چند روز در موصل عراق چند هزار شیعه را کشتند، آثار باستانی عراق که هویت تاریخی این ملت بوده را غارت و 10 مسجد این شهر را تخریب کردند.

وی بیان کرد: اسرائیل آتش‌بیار فتنه داعش است و اوضاع عراق در درجه نخست به نفع توطئه‌های صهیونیسم تمام می‌شود.

رضوی با بیان این که ایران آماده کمک به عراق است، تصریح کرد: کاری می‌کنیم داعش خیالات و آرزوهای باطل خود را با خود به گور ببرد.

وی مطرح کرد: دستگاه قضایی استان فارس با قاطعیت با فسادهای مالی که گاه در برخی ادارات این استان دیده می‌شود برخورد کند و مردم را در جریان امور قرار دهد.

امام جمعه موقت شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها خود خاطرنشان کرد: فروش، نگهداری و توزیع مواد مخدر حرام است و نیروی انتظامی استان فارس در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و به طور مستمر در حال انهدام باندهای مواد مخدر است.

رضوی اردکانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه موجب تصفیه و پالایش روح و جسم افراد است و در این ماه فرصتی بدست می‌آید تا گناهان یک ساله با استغفار شسته شود.

وی مطرح کرد: لازم است که در ماه رمضان شهر، بازار، ادارات، رستوران‌ها و هتل‌ها حالتی متناسب با این ماه پیدا کرده، احساس رمضان و میهمانی خدا را القا کنند.

امام جمعه موقت شیراز بر لزوم نظارت بر قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان تاکید و اضافه کرد: بازاریان باید در ماه رمضان اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از گران‌فروشی و احتکار پرهیز کنند.

وی همچنین گفت: باید حرمت ماه رمضان توسط مردم نگاه داشته شده و چهره شهر رمضانی شود.
نظرات بینندگان