کد خبر: ۵۷۷۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

کنسرت‌های موسیقی فاخری در شیراز اجرا شده/ تالار مهر 36 ماهه ساخته می‌شود

فارس یکی از تاثیرگذارترین استان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر است و مردم آن نیز به مبانی فرهنگی و هنری علاقه فراوانی دارند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، احمد همتی در همایش روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تالار تخصصی مهر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری ظرفیت اجرای برنامه‌های مختلف را در سطح شیراز افزایش می‌دهد.

وی گفت: تالار مرکزی شیراز یا تالار مهر دارای سالن‌های تخصصی اجرای موسیقی، تئاتر و غیره است که این ظرفیت باید در ساخت و ایجاد طرح‌های ادبی، فرهنگی و هنری قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه این تالار هم اکنون در مرحله فونداسیون است و  ظرف 36 ماه ساخته می‌شود، افزود: هم اکنون تالار حافظ شیراز ظرفیتی نزدیک به یک هزار نفر دارد اما تالار مرکزی از ظرفیتی معادل دو هزار نفر برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی و  تئاترهای فاخری که در چند ماه اخیر در شیراز اجرا شده، بیان کرد: فارس یکی از تاثیرگذارترین استان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و مردم آن نیز به مبانی فرهنگی و هنری علاقه فراوانی دارند.

وی گفت: امیدواریم تالار مرکزی شیراز نیز هرچه زودتر مراحل اجرایی خود را سپری کند تا بتوان از ظرفیت آن برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشتری استفاده کنیم.

همتی افزود: تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع و با زیر بنای 20 هزار متر مربع احداث می‌شود تا بخش مهمی از دغدغه‌های هنرمندان شیرازی در تمامی گرایش‌ها برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دو سالن تخصصی موسیقی و تئاتر هر کدام با ظرفیت هزار نفر را از بخش‌های مهم این پروژه دانست و گفت: سالن همایش دو هزار نفری با زیر بنای 4 هزار متر مربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی، فضای نگهداری ادوات موسیقی از دیگر بخش‌های است که در تالار مرکزی شیراز در نظر گرفته شده است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳
3
راستی چرا مدیرکل ارشاد فارس هنوز تعویض نشده است!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳
3
چون این دولت بهتر از ایشان را نخواهد داشت و بدون وابسته به جناحی کار خودش را انجام میدهد
شهروند شیرازی
اتفاقا ایشان جناحی ترین و افراطی ترین فرد در دولت عدالت محورتان بوده و هست !!!!!!!!!! باور ندارید از مردم خشت بپرسید!!!!!!!!
ضد فتنه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳
2
هشدار هشدار
محمد امین .... از حامیان فتنه پیگیر انتصاب سمت مدیرکل کتابخانه های فارس است