کد خبر: ۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز خبر داد

اعزام تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز به برزیل

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز ۲۵ تیرماه برای شرکت در مسابقات جهانی روبوکاپ به برزیل اعزام می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، جلیل مقدسی با بیان اینکه تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز چند سال است که تشکیل شده، اظهار کرد: تیم روبوکاپ این دانشگاه از بدو تشکیل هرسال در مسابقات کشوری روبوکاپ شرکت کرده و مسابقات روبوکاپ در سطح ملی از طرف کمیته روبوکاپ کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کسب مقام نخست توسط تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز در لیگ شبیه‌سازی دوبعدی در مسابقات ملی امسال، افزود: در مسابقات جهانی روبوکاپ ملی امسال 18 تیم از کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا و چین حضور داشته و با توجه به اینکه تیم روبوکاپ چین سال گذشته مقام سوم جهان را کسب کرده بود، تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز امسال مقام اول را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه تعداد اعضای تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز 11 نفر است، خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالای این سفر و کمبود اعتبارات دانشگاه، فقط 5 نفر از اعضای این تیم به همراه دکتر رئوف خیامی، سرپرست تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز، بیست و پنجم تیر ماه به شهر جائوپاسو برزیل اعزام می‌شوند.

مقدسی تصریح کرد: این تیم زیر نظر انجمن بین‌المللی روبوکاپ در قسمت شبیه‌سازی دوبعدی به کشور برزیل اعزام شده و از اهداف این انجمن این است که تا سال 2050 میلادی بتواند ربات‌هایی بسازد که توانایی رقابت با انسان‌ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی شیراز نیز سال گذشته در مسابقات جهانی روبوکاپ هلند شرکت کرده و بین 16 تیم شرکت‌کننده مقام هشتم را کسب کرد، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های تیم روبوکاپ از سال گذشته تاکنون پیش‌بینی می‌شود تیم دانشگاه صنعتی شیراز امسال در مسابقات جهانی جزء سه تیم برتر جهان باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به زحمات سه ساله این تیم برای حضور در مسابقات جهانی، گفت: دانشگاه صنعتی شیراز همه امکانات خود را در زمینه آزمایشگاهی و علمی در اختیار این تیم قرار داده و برای حضور در این دوره از مسابقات شهرداری شیراز با تصویب شورای شهر شیراز مبلغی را به عنوان کمک هزینه شرکت در این مسابقات برای تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی در نظر گرفته است.

مقدسی از نهادهای مختلف علمی و خیران استان برای کمک به اعزام این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی درخواست کرد و افزود: دانشگاه صنعتی شیراز برای تأمین هزینه این سفر مشکل داشته و بخشی از هزینه سفر را وزارت علوم پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان