کد خبر: ۵۸۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
مدیرکل کمیته امداد فارس در گفتگو با شیرازه:

امسال 130 میلیارد تومان وام خوداشتغالی می‌دهیم/ محصولات خانواده‌های کمیته امداد بازار فروش ندارد

اعضای کارگروه اشتغال استان فارس از بازارچه رمضان که در آن تولیدات مددجویان کمیته امداد به نمایش درآمده است، بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تاکید بر اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان یکی از اولویت‌ها و مهم‌ترین برنامه کمیته امداد است، اعلام کرد: در سه سال اخیر 250میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی به 41 هزار مددجوی کمیته امداد اعطا شده که از این طریق برای آن‌ها فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

علی اللهیاری با بیان اینکه وام خوداشتغالی تا سقف 15میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه خانواده‌های نیازمند سرمایه کمتری دارند، تلاش شده که طرح‌های خوداشتغالی خرد را به مددجویان معرفی کنیم.

وی با اشاره به خوداشتغالی هشت هزار و 500 نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته پیش‌بینی کرد که در سال جاری 130 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال و مشاغل خانگی در نظر گرفته و با همکاری بانک‌ها به 10 هزار نفر وام خود اشتغالی داده شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس حلقه مفقوده در مسیر خودکفایی خانواده‌های نیازمند را بازار فروش مناسب عنوان و اظهار کرد: هرچند بازار فروش فرش دستباف از رونق خوبی برخوردار است اما سایر صنایع دستی علیرغم تولیدات زیاد مددجویان، بازار فروش مناسبی ندارند.

این مقام مسئول از مجموعه شواری اشتغال فارس خواستار شد که با توجه به توانمندی‌ها و تولیدات فراوان مددجویان کمیته امداد، از طریق ایجاد بازارچه‌های مختلف در سطح شهر، امکان عرضه مستقیم کالا را برای مددجویان فراهم کنند تا زمینه خودکفایی آن‌ها هم فراهم شود.

اختصاص بیش از 32میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی

معاون استانداری فارس هم در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: کل اعتبارات مشاغل خانگی کشور 500میلیارد تومان بوده است که از این مقدار، 5 / 6 درصد یعنی 32 میلیارد و 600 میلیون تومان به فارس اختصاص پیدا کرد.

تاجگردون ضمن ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف استان درخصوص فراهم کردن زمینه خوداشتغالی افراد اظهار کرد: در این خصوص کمیته امداد امام بهترین عملکرد را داشته زیرا تنها دستگاهی است که توانسته نظارت دقیقی داشته باشد تا وام‌های بانکی در جای خود هزینه شود. همچنین این ارگان کمترین معوقات بانکی درخصوص بازپرداخت وام‌های خود اشتغالی را دارد.

بنابر این گزارش صنایع دستی و تولیدات مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در بازاچه رمضان واقع در مجتمع آیت الله ربانی عرضه می شود. علاقه مندان می توانند جهت بازدید و خرید تا 19تیرماه همه روزه از ساعت 18 الی 23 به نمایشگاه مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳
0
با سلام
من شخصا با آقای اله یاری ملاقات داشته ام و ایشان آدم خوبی بودند. و نامه ما را امضا و دستوذ اقدام فوری دادند
ولی پرسنل محترم اقدام غیر فوری هم نکردند.
شاید به رئیس بودن ایشان اعتقاد ندارند