کد خبر: ۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 25 تیر

به 288 هزار خانوار فارس سبد کالا داده می‌شود

دانشگاه آزاد مرودشت، مسجدی در حیطه درجه 2 تخت جمشید ساخته که طبق فانون نباید ارتفاع آن بیش از 8 متر باشد و اکنون 10 روز فرصت دارد تا ساختمان این مسجد را تعدیل کند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» «288 هزار خانوار فارس مشمول طرح حمایت غذایی می شوند» را تیتر یک خود کرده. این خبر را مدیر اجتماعی اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی فارس اعلام کرده و گفته : «133 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و 150 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مشمول طرح حمایت غذایی می شوند». فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در شیراز اورژانس اجتماعی راه اندازی می‌کند گفته: «بسیج برای مبارزه با بدحجابی فرا خوانده می شود» که تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه را به خود اختصاص داده است. خبر سقوط یک فروند جنگنده آموزشی از دیگر عناوین این روزنامه است که مربوط به سقوط روز گذشته این هواپیما در حوالی دریاچه بختگان می‌شود که منجر به شهادت خلبان و کمک خلبان این هواپیما شده. «من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک» عنوان گزارش این روزنامه است که به مناسبت روز بهزیستی به سراغ مددجویان موفق این سازمان رفته و اندکی از آنان گفته. اعضای سازمان راه و شهرسازی فارس هم در جلسه هم‌اندیشی خود با خبرجنوب خبر داده اند: «عمر ساختمان های ایران یک دهم جهان هم نیست». این خبر در صدر اخبار صفحه اقتصادی این روزنامه به چاپ رسیده است.

«افسانه» تیتر یک خود را به گرانی بلیط قطار شیراز اختصاص داده و خبر از جابجایی 500 هزار مسافر تا پایان سال از طریق راه آهن خبر داده است. عکس امروز مربوط به رییس جهاد کشاورزی در تخت جمشید است که به مناسبت گفت‌وگوی وی با افسانه به چاپ رسیده. یادداشت امروز هم قلم نقد خود را به روند نگران کننده از بین رفتن محیط زیست کشیده و آینده‌ای تیره و تار را برای محیط زیست ایران پیش بینی کرده. این مطلب با تیتر «کوهستان جادو زده» به چاپ رسیده و از روند رو به افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق کوهستانی فارس گلایه کرده است. اولین کنفرانس خبری فرمانده انتظامی فارس برگزار شده که سردار گودرزی در این نشست از مهار کامل سرقت ها در شب‌های قدر خبر داده و گفته: «170 معتاد پر خطر طی دو روز گذشته از اطراف حرم شاهچراغ(ع) جمع آوری شدند». شرح کامل این خبر را می‌توانید در صفحه پارس این روزنامه بخوانید.

«نیم‌نگاه» «فرصت 10 روزه برای حفاظت از تخت جمشید» را تیتر یک کرده. این تیتر به ساخت مسجد دانشگاه آزاد در حیطه درجه 2 تخت جمشید مربوط می‌شود که به دانشگاه آزاد 10 روز زمان داده شده تا ارتفاع گنبد و گلدسته این مسجد را تعدیل کند چرا که طبق قانون ارتفاع ساختمان هایی که در حیطه درجه 2 اماکن تاریخی ساخته می شوند نباید از 8 متر بیشتر باشند. مدیر کل و معاونین اداره بهزیستی استان به دیدار رییس هیأت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) رفته‌اند که ایشان در این دیدار کار بهزیستی را از کمیته امداد بالاتر دانسته و گفته: «خیریه ها باید از گداپروری بپرهیزند، متاسفانه افتخار اکثر مراکز خیریه به آمار زیاد است».

«عصرمردم» تقریبا تمام صفحه اول خود را به تیترهای بین‌المللی و کشوری اختصاص داده و تیترهای استانی را مهجور گذاشته! خبر نشست خبری رییس پلیس فارس در صدر اخبار داخلی این روزنامه خودنمایی می‌کند. همچنین خبر نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در صفحات داخلی به چاپ رسیده است که این نشست به منظور هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های دست اندرکار در این رویداد جهانی برگزار شده است. در پایان، خشکسالی از دریچه کاریکاتور؛


نظرات بینندگان