کد خبر: ۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

کمک 45 میلیون تومانی خیرین نی‌ریزی در جشن گلریزان

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز، فرماندار نی‌ریز در مراسم جشن گلریزان این شهرستان با تصریح اینکه ماه مبارک رمضان منشاء برکات بسیاری است، گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان یکی از اقدامات خداپسندانه و مثبت در جهت کمک به زندانیان آبرومند و خانواده‌های آن‌ها است.

محمدرضا امیری از جشن گلریزان به عنوان یکی از سنت‌های حسنه نام برد و اظهار داشت: برگزاری جشن گلریزان برکات فراوانی دارد و پولی که در این مراسم پرداخت می‌شود برای آزاد کردن یک مجرم نیست بلکه برای آزاد کردن انسان‌های محترمی است که دچار گرفتاری شده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات و آموزه‌های دینی مبنی بر کمک به افراد مستمند و نیازمند به ویژه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در دین اسلام و ادیان مختلف نیز بر رفع مشکلات فقرا تاکید شده است و امام علی (ع) خطاب به فرزندانشان حضرت مجتبی(ع) در باب کمک به نیازمندان می‌ فرمایند: «مناسب ‌ترین زاد و توشه براى آخرت کمک به فقرا و احسان به نیازمندان است.»

فرماندار نی ریز همچنین با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تلاشی در راستای برقراری امنیت اجتماعی است، افزود: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، کمک برای رهایی طیف گسترده‌ای از جامعه از جمله خانواده‌های این افراد و خانواده‌های شاکیان از بند معضلات و مشکلات اجتماعی است.

امیری باتاکید بر اینکه روح حاکم بر فرهنگ اهل بیت دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات گرفتاران است، عنوان کرد: ائمه(ع) همواره تاکید فراوانی بر تحکیم روابط صمیمانه و اجتماعی و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

گفتنی است در این مراسم با شکوه که با ضیافت افطاری همراه بود مبلغ ۴۵میلیون تومان توسط خیرین شهرستان نی ریز جهت آزادی زندانیان مالی جرائم غیر عمد پرداخت گردید.

نظرات بینندگان