کد خبر: ۵۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 30 تیر

تراژدی خاکسترنشینی در فارس/ توهمات «افسانه»‌ای هم‌چنان ادامه دارد

افزایش روزافزون طلاق تبدیل به معضلی برای جامعه شده که می‌بایست با اقداماتی به مراتب قوی‌تر از اورژانس اجتماعی به مقابله با آن پرداخت.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» خبر مربوط به نمایشگاه عروةالوثقی که در باغ جنت شیراز برپا شده را تیتر یک خود کرده که با عکسی در همین رابطه خودنمایی می‌کند. تیتر دیگر این صفحه مربوط می‌شود به خبر خوش رییس اتاق بازرگانی شیراز برای صنعتگران که از آزادسازی وثیقه‌های بانکی صنعتگران و بازرگانان خبر داده است. مدیر شعب بانک ملت استان که به بازدید روزنامه خبرجنوب رفته، در حاشیه این بازدید اعلام کرده: «اختصاص وام 10 میلیارد ریالی به دارندگان پایانه های فروش بانک ملت». شرح کامل این خبر را می‌توانید در صفحه 33 این روزنامه بخوانید. «تراژدی خاکستر نشینی در 6200 هکتار از اراضی سرسبز فارس» عنوان گزارشی در مورد آتش سوزی‌های اخیر در منابع طبیعی استان است که از تحت پیگرد قرار گرفتن عاملان این آتش سوزی‌ها خبر داده است.

«عصرمردم» تحلیل روزنامه گاردین درمورد مذاکرات ایران و 1+5 را تیتر یک خود کرده. عکس امروز این روزنامه اما مربوط به افتتاح نمایشگاه قرآنی عروةالوثقی است که در این صفحه به چاپ رسیده است. خبر مربوط به نشست خبری مدیران بهزیستی فارس، با تیتر «"نه" 2680 زوج به طلاق» در صدر اخبار داخلی خودنمایی می‌کند. به گفته مسئولان بهزیستی، این تعداد فقط40 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره را تشکیل می‌دهند که از طلاق انصراف داده‌اند. اگر از زاویه‌ای دیگر به این قضیه نگاه کنیم با آماری متعجب کننده روبرو می‌شویم؛ قریب به 4000 زوج طلاق گرفته‌اند! بنابراین زیاد جای خوشحالی و افتخار نیست.

«نیم‌نگاه» هم تیتر یک خود را کشوری زده و از میان اخبار استانی فقط دو موضوع را در صفحه اول رنگارنگ خود تیتر کرده. «مبارزه با فساد اداری منتسب به قدرت و ثروت بسیار مشکل است» یکی از دو تیتر استانی این روزنامه است که به نقل از بازرس کل استان فارس به چاپ رسیده است. شرح کامل این خبر را می‌توانید در صدر اخبار داخلی بخوانید. صفحه 12 این روزنامه اما میزبان اخبار مختلفی است از مراسم افطاری یکی از خیرین تا خبر دیدار فرمانده انتظامی فارس با مدیر کل آموزش و پرورش فارس.

«افسانه» پای جاده نی ریز - شیراز را به تیتر یک خود باز کرده و از اثرات تخریبی این جاده بر محیط زیست گفته. این را مدیر کل محافظت از محیط زیست استان هشدار داده و گفته: «برای بسیاری از نقاطی که بار ترافیکی چندانی ندارند، چند راه ارتباطی(به شیراز) احداث شده است». عکس امروز این روزنامه هم به همایش خط قرمز شیراز اختصاص دارد. این روزنامه هم‌چنان در توهماتی که روزنامه‌های چون شرق مطرح کردند، به سر می‌برد و بر همین اساس تیتر زده: «دلواپسان شیراز گرد هم آمدند، رانت خواران بر ادامه تحریم ها اصرار دارند». افسانه‌ای‌ها هنوز هم فکر می‌کنند با خوش‌بینی محض به پای میز مذاکره رفتن، می‌تواند تحریم‌ها را لغو کند. خدا را شکر که تیم مذاکره کننده حساب خود را از این جماعت «دل‌آرام» تا حدی جدا کرده است. یادداشت امروز، همه مسایل روز را رها کرده و از لزوم اختصاص یک روز خاص به موسیقی در تقویم گفته است!

نظرات بینندگان