کد خبر: ۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
رئیس جمعیت صلیب سرخ تانزانیا در پاسخ به شیرازه:

خواستار پایان یافتن حملات به فلسطین و آماده کمک‌‌رسانی به مردم غزه هستیم

تانزانیا به عنوان یک کشور عضو جامعه جهانی مخالف حرکات و اقدامات غیرانسانی در کشور فلسطین است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس جمعیت صلیب سرخ کشور تانزانیا با اشاره به واقع شدن تانزانیا در شرق آفریقا که دارای سواحل زیادی است، گفت: کشور تانزانیا و ایران تاریخچه طولانی دارند و دو منطقه زنگبار و شیراز ارتباط و تعامل تنگاتنگ و تاریخ مشترکی به قدمت حدود 700 سال دارند.

دکتر جورج فرانسیس نانگاله در حاشیه جشن چهل سالگی تاسیس انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: جزیره زنگبار بخشی از کشور تانزانیا است که از سالیان گذشته میزبان عده‌ای از شیرازی ها است که خوشبختانه فرهنگ مردم شیراز در بین مردم زنگبار بسیار رایج است.

نانگاله ضمن تاکید بر اینکه جمعیت صلیب سرخ تانزانیا و هلال احمر ایران در راستای برنامه‌های مشترک، روابط خوب و دوستانه ای دارند، خاطرنشان کرد: هر دو سازمان عضو هیات مدیره فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر جهانی هستند و در این فدراسیون تصمیمات عمده برای حل مشکلات جهان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به همکاری‌ها و تعاملات بسیار سازنده جمعیت صلیب سرخ تانزانیا و هلال احمر ایران طی سالیان گذشته، تصریح کرد: در دو سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین دو جمعیت برای گسترش تعامل و همکاری های بیشتر و نگاه به آینده برای کمک بیشتر به اقشار نیازمند منعقد شد.

رئیس جمعیت صلیب سرخ تانزانیا با بیان اینکه صلیب سرخ تانزانیا و هلال احمر ایران ماموریت‌های مشترکی برای کاهش آلام بشری دارند، اظهارداشت: تاکنون در دو سازمان فعالیت های زیادی در زمینه های بشردوستانه انجام شده که عمده‌ترین هدف دو سازمان کمک به افراد آسیب پذیر و نیازمند در سطح جوامع است.

نانگاله با تصریح اینکه جهان در حال دگرگونی و تغییر است، گفت: وظیفه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در دنیا کاهش آلام بشری و احترام به شان و کرامت بشریت برای بهبود شرایط زندگی افراد نیازمند است.

نانگاله خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوایی و اقلیمی دو کشور تانزانیا و ایران درحال افزایش است لذا شرایط دو کشور ایران و تانزانیا موجب شده وظایف جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر سنگین‌تر و دامنه فعالیت آن‌ها بیشتر شود.

وی گفت: در کشور ایران حوادثی مانند زلزله و سیل شایع است و در کشور تانزانیا هم طوفان های شدید و سیل های مخرب وجود دارد که مردم زیادی بر اثر این سوانح بی خانمان شده و نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند.

رئیس جمعیت صلیب سرخ کشور تانزانیا یادآور شد: در چند هفته گذشته سیل در کشور تانزانیا 900 خانوار را بی خانمان کرد که در حال حاضر صلیب سرخ تانزانیا در حال اسکان و کمک به این آسیب دیدگان است.

نانگاله با اشاره به برگزاری برنامه مشترک جمعیت هلال احمر و انتقال خونه فارس این همایش مشترک را بیانگر کم شدن فاصله بین سازمان ها برای ارائه خدمات بشر دوستانه دانست و گفت: جمعیت صلیب سرخ تانزانیا در برنامه های اهدای خون نیز مشارکت دارد که این هماهنگی و مشارکت در جمعیت هلال احمر و انتقال خون ایران نیز قابل تحسین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث امنیت غذایی در جهان اظهار داشت: در حال حاضر جهان نیازمند ارائه خدمات بیشتر به افراد فقیر و نیازمند است و امروز در هر گوشه دنیا افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه و انسان دوستانه وجود دارند.

رئیس جمعیت صلیب سرخ کشور تانزانیا در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: این جمعیت در کنار جامعه جهانی خواستار پایان یافتن هرچه زودتر، اقدامات و حملات در غزه و فلسطین و بازگشت صلح به این منطقه است.

نانگاله تصریح کرد: کشور تانزانیا به عنوان یک کشور عضو جامعه جهانی همواره مخالف حرکات و اقدامات غیرانسانی در کشور فلسطین و غزه بوده و جمعیت صلیب سرخ تانزانیا در اوایل وقوع این اتفاق با مردم فلسطین ابزاری همدردی کرده است.

وی افزود: صلیب سرخ تانزانیا در کنار سایر جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا از افراد آسیب دیده حمایت کرده و جنایات رخ داده در غزه و فلسطین را محکوم می کنیم.

نانگاله ضمن ابراز تاسف از کشته شدن روزانه تعداد زیادی از مردم بی گناه بر اثر حملات گفت: فدراسیون بین المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر تلاش خود را برای حمایت و کمک به افراد آسیب دیده در این منطقه از جهان به کار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی به عنوان یکی از سازمان های راهبردی برای حل مشکلات و کمک به افراد در داخل منطقه فلسطین و غزه از تمام توان و راه های ممکن استفاده می کند و نظاره گر دقیق مشکلات و چالش ها در این منطقه است.

نانگاله با بیان اینکه مردم غزه و فلسطین به شدت نیازمند کمک هستند، ادامه داد: کشور تانزانیا تاکنون کمکی به مردم غزه و فلسطین نداشته است اما این موضوع در حال پیگیری است و در صورت فراهم شدن فضا برای کمک، ما در کنار مردم این منطقه و آماده کمک‌رسانی هستیم.

نظرات بینندگان