کد خبر: ۵۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

چند سیم کارت در ایران وجود دارد؟

حسن نجفی سولاری، در سومین روز از اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد، با ارزیابی عملکرد کار گروه‌های فرهنگی در استان‌ها به بیان نقاط ضعف موجود در این حوزه پرداخت و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در چند سال اخیر می‌توان گفت که فرهنگ سازی در حوزه دیجیتال، فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: از ورود بحث فناوری اطلاعات به کشور نزدیک به 19 سال گذشته است اما آن طور که باید نتوانستیم دراین حوزه مهم با تهاجم فرهنگی و یا شبیخون فرهنگی که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، مقابله کنیم.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کم کاری‌های موجود در حوزه محتوا عنوان کرد: نزدیک به  103 میلیون سیم کارت موبایل در کشور وجود دارد و در کنار آن ابزاری همچون آی پد، لب تاب و اینترنت، جای رسانه ملی، مجله‌ها، روزنامه‌ها و ... را در میان خانواده‌ها گرفته است.

نجفی با بیان این که در کشور نزدیک به 4 میلیون نفر توانمندی تولید محتوای دیجیتال را دارند، گفت: با وجود پتانسیل بالا در نسل جوان متاسفانه آن طور که باید نمی‌توانیم حداکثر بهره برداری از این توان بالا را داشته باشیم. این امر موجب شده تا اکثر نخبگان این حوزه جذب کشورهایی نظیر ترکیه، دوبی ،امارات و ... شوند.

وی خاطر نشان کرد: با شناسایی مشکلات باید به دنبال ارائه راه حل‌‌‌هایی برای  مقابله با هجمه‌های وارده در این حوزه باشیم. در اغلب استان‌ها منابع و امکانات موجود در حوزه رسانه‌های دیجیتال عاملی برای ایجاد اشتغال است. متاسفانه این امکانات کمتر مورد توجه قرار گرفته است. باید توزیع منابع انسانی به جهت ایجاد اشتغال در حوزه دیجیتال عادلانه صورت گیرد.

نجفی تاکید داشت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شناسایی نخبگان در همه امور فرهنگی به ویژه حوزه تاثیر گذار رسانه‌های دیجیتال را در راس کار خود قرار دهند. معتقدم 30 درصد از دانشجویان رشته علوم انسانی می توانند با ورود به حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال حل مشکلات موجود در زمینه محتوا را تسریع بخشند.

وی در پایان پیشنهاد واگذاری تولید محصولات حوزه رسانه‌های دیجیتال به بخش خصوصی را به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داد.  

انتهای پیام/

نظرات بینندگان