کد خبر: ۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

نظام مهندسی کشاورزی فارس 6 هزار عضو بیکار دارد/ با نمایندگان مجلس همفکری شود

نظام مهندسی منشا آثار و تحول خوبی در عرصه کشاورزی و توسعه استان خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: باید شعبه‌های شهرستانی نظام مهندسی کشاورزی در استان فارس راه‌اندازی ‌شود.

محمدمهدی قاسمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان فارس گفت: از آنجا که کشاورزی در این استان گسترده است، ایجاد نظام مهندسی کشاورزی در شهرستان‌ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده مشکلات این سازمان به عدم مدیریت صحیح از جانب ما بر می‌گردد، افزود: نظام مهندسی کشاورزی استان فارس بیش از ۱۳ هزار عضو دارد که شش هزار نفر از آنان بیکار هستند و این یکی از مشکلاتی است که ناشی از همین مدیریت‌های ناصحیح می‌باشد.

قاسمی بیان داشت: مدیران جهاد کشاورزی که امروز با مشکلات کم آبی که کشاورزی را تهدید می‌کند آشنا هستند باید به دور از حاشیه‌ها به کار و تلاش جدی برای رهایی از کشاورزی اقدام کنند و با حاشیه سازی‌ها نیز مقابله کنند.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی بازوی توانمندی برای سازمان به حساب می‌آید اضافه کرد: نظام مهندسی منشا آثار و تحول خوبی در عرصه کشاورزی و توسعه استان خواهد بود.

قاسمی راه اندازی نظام مهندسی را در کشور ما بسیار با تاخیر خواند و گفت: این تاخیر در ایجاد تشکیلات در کشور ما باعث شد شاهد عقب افتادگی‌هایی باشیم که منجر به ایجاد مشکلات در کشورمان شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شرایط امروز کشاورزی زیبنده استان پهناور فارس نیست، به مدیران کشاورزی استان توصیه کرد با توجه به اینکه این استان از ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی بهره می‌برد با همفکری و همدلی، طرح‌هایی را که نیاز است به صورت قانون در کشور تصویب شود به نمایندگان خانه ملت ارائه دهند.

تبدیل کارگروه‌ها به مجموعه‌های اجرایی و مدیریتی برای سرعت بخشی به روند توسعه
رییس جدید نظام مهندسی کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم فعالیت نظام مهندسی را مدیریت کنیم مشکل اشتغال تمام شش هزار نفر فارغ التحصیلان کشاورزی جویای کار حل می‌شود.

احمدرضا آزادی افزود: برای فعالیت بهتر و بیشتر این نظام ۱۲ کارگروه تخصصی را به مجموعه‌ای اجرایی و مدیریتی تبدیل می‌کنیم که بتوانند در رشد و توسعه کشاورزی تسریع بخشیده و نقش بسزایی را ایفا کنند.

در این مراسم رییس سابق نظام مهندسی کشاورزی استان فارس نیز در سخنانی ایجاد تعامل بیشتر بیرونی و داخلی این تشکیلات با ادارات و سازمان‌های وابسته را از نکات ارزشمند دوره نه ماه تصدی‌گری وی در این پست دانست.

مهرزاد بوستانی اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌هایی که در این مدت می‌توان به آن اشاره کرد ایجاد ساختار و نظام مدیریت مشخص در این تشکیلات بود که متاسفانه پیش از این به عنوان یک خلا و مشکل عمده به حساب می‌آمد.
نظرات بینندگان