کد خبر: ۶۲۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 20 آبان‌ماه

باغ‌های شیراز که چشم یانگوم‌ها را گرفت، آجر می‌شوند!

در حالی که با توجه مسئولین، مردم اصفهان شاهد خروش آب در دل زاینده رود و مردم ارومیه نظاره‌گر احیای دریاچه این منطقه هستند اما در استان فارس تحرکی در این خصوص دیده نمی‌شود.

به گزارش شیرازه؛ روزنامه «افسانه» تیتر یک امروز خود را این‌گونه زده است؛ «مخالفت شوراهای فارس با تغییر روند انتخاب شهروندان». حقدل رئیس شورای شهر گفته که انتظار تمام شوراها و مردم، افزایش اختیارات شوراها برای تحقق مدیریت واحد شهری است نه تلاش برای کاهش و محدود کردن اختیارات. «عملیات توسعه حرم در بافت تاریخی شیراز آغاز شد» عنوان گزارشی است که به ماجرا‌های اخیر در خصوص توسعه حرم پرداخته است. این گزارش سعی کرده دور جدید تخریب‌ها در این بافت را غیرقانونی جلوه دهد و بر همین اساس مواردی را به نقل از مدیر پایگاه میراث فرهنگی شیراز آورده است. آیت‌الله دستغیب پیش از این از آغاز دور جدید تملک و تخریب خانه‌های بافت فرسوده شیراز برای توسعه حرم خبر داده بود.

«روزهای سخت ظریف و کری» تیتر یک «عصر مردم» است که البته به نقل از ایسنا منتشر شده. سرمقاله امروز هم در خصوص «بایدها و نبایدها در بیستمین نمایشگاه مطبوعات» نوشته شده و برخی موارد را در نقد آن بیان داشته. اما کاریکاتور زیبای امروز که به سبز شدن ساختمان به جای درخت پرداخته؛ 70 درصد باغ‌های شیراز در 11 سال اخیر تخریب شده‌اند؛

درخت‌های شیراز که چشم یانگوم‌ها را گرفت، آجر می‌شوند!

اما «نیم‌نگاه» باز هم تیتر یک متفاوتی انتخاب کرده؛ «عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی»! این روزنامه از میان سخنان پاک فطرت شهردار شیراز جمله‌ای قابل تامل را تیتر کرده که البته مانند همیشه بار حمایتی در آن دیده می‌شود؛ «شهرداری ریال به ریال پول جمع می‌کند آن وقت با یک مصوبه مجبور می‌شود کار یک وزارت‌خانه دیگر را انجام دهد!» او گفته: «ببینید امروز شرکت آبفا بابت حق انشعاب آب و فاضلاب حتی برای منازلی که به سیستم فاضلاب وصل نیستند چه مبالغی دریافت می‌کند. آیا این پول‌ها نباید در بخش تصفیه خانه هزینه شود؟» سردبیر نیم‌نگاه هم در یادداشتی به حمل و نقل عمومی در شیراز پرداخته و با اشاره به ضرورت راه‌اندازی خط یک مترو از فلکه گل سرخ تا میدان احسان و برخی موارد دیگر نوشته: «صد البته هر کدام از این اقدامات سخت و دشوار است اما اگر قرار است فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج شود یا طرح ترافیک در مرکز شهر اجرا گردد، باید ساختار حمل و نقل عمومی شهر به گونه‌ای باشد که شهروندان بدون هیچ مشکلی بتوانند از طریق تاکسی و اتوبوس و یا در آینده نزدیک مترو، سفر درون شهری خود را انجام دهند و زمان آن‌ها تلف نشود.»

«خبر جنوب» تیتر یک خود را به یک مساله مهم استانی اختصاص داده؛ «چرا برای تامین آب دریاچه‌ها و رودخانه‌های فارس کسی توجهی نمی‌کند؟!» و نوشته در حالی که با توجه مسئولین، مردم اصفهان شاهد خروش آب در دل زاینده رود و مردم ارومیه نظاره‌گر احیای دریاچه این منطقه هستند اما در استان فارس تحرکی در این خصوص دیده نمی‌شود. «گودبرداری‌های غیراصولی از سر مردم شیراز دست‌بردار نیست» تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه است. ماجرا از این قرار است که شب گذشته در خیابان 71 قصر دشت شیراز به دلیل گودبرداری غیراصولی به منظور ساخت آپارتمان، یک منزل مسکونی هم‌جوار آن آوار شده است. جولان موتورسواران متخلف در پیاده‌روهای شیراز هم باعث شده تا رئیس پلیس راهور شیراز درد دل خود را بیان کند: برای برخورد با این موتور سواران متخلف در هسته مرکزی شیراز پارکینگی وجود ندارد. وی گفته که این موتور سواران علاوه بر سلب آرایش مردم مشکلات امنیتی را نیز به وجود می‌آورند و بعضا شاهد کیف‌قاپی‌هایی از سوی برخی از آنان هستیم. معاون سازمان گردشگری کره جنوبی هم که در شیراز است گفته که «بانوان کره‌ای مسحور جاذبه‌های طبیعی شیراز» شده‌اند. به نظر می‌رسد از این به بعد باید منتظر حضور یانگوم‌های بیشتری در شیراز بود!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳
0
فارس کلا مظلوم واقع شده