کد خبر: ۶۳۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳

ذوالانوار: مسئولین کاری کنند تا مساجد خانه دوم جوانان شود

مسجد در سالهای نخست رسالت حضرت محمد(ص) در واقع مهمترین پایگاه برای اداره جامعه بودند و نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعتقاد مذهبی مردم این دیار دارد و همین موضوع این انقلاب را از دیگر انقلاب­ها متمایز ساخته است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) با تاثیر از مکتب عاشورا و اعتقادات و باورهای قلبی مردم شکل گرفت و جهان را متحیر ساخت.
وی گفت: این انقلاب از مساجد آغاز شد و در تمامی مراحل مبارزه، پیروزی و معاصر این مساجد بودند که محوری ترین نقش را ایفا کرده اند.

ذوالانوار افزود: مساجد در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه مقاومت و حرکت به سمت پیشرفت در جامعه اسلامی بوده­اند.

وی تصریع کرد: این مساجد و اهالی مسجد بودند که در فرازهای مختلف دوران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و دشمنان را از تهدیدهای مختلف ناامید ساختند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن برخورداری از ماهیت مذهبی خود نقش مهمی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته اند.

وی بیان کرد: در روزگاری که دشمن در عرصه های مختلف فرهنگی سعی دارد که باورهای مردم ما ریشه کن کند مساجد می توانند مانند گذشته حافظ هویت اسلامی باشند.

ذوالانوار ادامه داد: مساجد در عرصه های اجتماعی به خصوص در مقابله با آسیب های اجتماعی و مبارزه با شبکه های اجتماعی بیگانه و همچنین شبکه های ماهواره ای استکبار نیز می توانند نقشی کلیدی ایفا کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شرای اسلامی ابراز داشت: در حوزه اقتصاد نیز می توان مساجد را به سنگرهای اشتغال آفرینی تبدیل کرد به این صورت نباشد که از فضای مساجد فقط در ساعات خاص استفاده شود . ضمن بر پایی نماز جماعت، تلاوت نور، برگزاری مراسم مختلف مذهبی و ادعیه ،باید در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مقاومتی مساجد باید پیشتاز میدان های مختلف باشد.

وی گفت: مسجد در سالهای نخست رسالت حضرت محمد(ص) در واقع مهمترین پایگاه برای اداره جامعه بودند و نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

ذوالانوار تصریع کرد: متولیان امر باید زمینه را ایجاد کنند که مساجد خانه دوم جوانان ما شود و از تمام ظرفیت های مساجد استفاده شود تا مانند سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نقش آفرینی مساجد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیشتر از مساجد، جمهوری اسلامی می تواند یک نمونه خوب الگوی حکومتی را به تمام کشورهای اسلامی ارائه دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مساجد مختلف تاریخی در کشورما گواه این است که در طول سالیان مختلف مساجد میعادگاه مردم و حرکات اجتماعی بوده است.

سید حسین ذوالانوار ضمن تشکر از زحمات مسئولین امر خواستار توجه بیشتر و ویژه مسئولین محترم اداره اوقاف و شهرداری و دیگر نهادهای متولی نسبت  به مساجد شد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳
1
اقای مسول محترم چرا به خودتان نمیگویید مگه خودتون مسول نیستید شما که لالایی بلدید چرا . . .
ناشناس
آقاي ناشناس ايشان بيشترين توجه و اهتمام را به اين موضوعات دارند.
منظور از مسئولين برخي دوستان شما هستند كه بدون لالايي خود را به خواب زده اند.