کد خبر: ۶۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳
مدیرکل صدا و سیمای فارس در همایش بسیج و رسانه:

رسانه های ایران پاک ترین رسانه های دنیا هستند/ ما دائم در وضعیت قرمز هستیم/ انسجام فضای رسانه‌‌ای در فارس بی‌نظیر است

بسیاری از فیلم‌های منتشر شده در فضای جامعه برای ایجاد اختلاف بین مردم و ملت‌های اسلامی است که از توطئه‌های دشمن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس در همایش استانی بسیج و رسانه با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه‌های مختلف در این همایش، این اقدام را نشانگر دغدغه اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: از نتیجه جلسه کارگروه‌های تشکیل شده به عنوان دستور کار در حوزه‌های مختلف مرکز صدا و سیمای استان فارس استفاده می‌شود و ظرفیت صدا و سیما برای عملیاتی کردن آن‌ها را به کار می‌گیریم.

محمدباقر کشفی بر برگزاری جلسات مداوم در راستای توجیه فرماندهان جنگ نرم و مسلح کردن آنان به سلاح روز تاکید و تصریح کرد: باورمان این است که جنگ تمام نشده و تنها نوع آن تفاوت کرده است که در جنگ نرم فعالیت‌های رسانه‌ای به عنوان ابزار مبارزه اهمیت بسیاری دارد و باید همه مسئولینی که اعتبار و منابعی دارند از این یگان‌های رزمنده دفاع و عقبه آن را حمایت کنند.

وی با تصریح اینکه منافع دشمن در خطر است و با تمام توان برای از بین بردن اسلام به عنوان مانع مسیر خود تلاش می‌کند، گفت: تمام دنیای سلطه و استکبار به صورت آماده و مسلح به تمام تجهیزات روز به ما حمله کرده و همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی مردم ما مورد ستم واقع شدند در جنگ نرم نیز مظلوم واقع شده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس با یادآوری اینکه در آغاز جنگ تحمیلی نهادهای ما سازماندهی نشده بود و به تدبیر امام خمینی(ره) سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت، تصریح کرد: در آن برهه حساس دوران دفاع مقدس، بسیجیان حضور پرشور داشتند و به عنوان یک نجات‌دهنده اجازه تصرف حتی یک سانت از خاک کشور را نداند و بلاگردان و سپر شدند.

کشفی ضمن بیان اینکه از زمان تشکیل بسیج تا کنون، کشور راه خود را به سلامت طی می‌کند؛ عزت، اقتدار و آرامش کنونی کشور را مدیون بسیج دانست.

وی با تصریح اینکه بیش از 17 هزار شبکه ماهواره‌ای 24ساعته امواج مسموم خود را به خانه‌های ما می‌فرستد که هیچکدام هم‌رنگ و هم‌فرهنگ ما نیستند، اظهار تأسف کرد: امروز دشمن در خانه‌های ماست و در اتاق خواب فرزندان این مرز و بوم از طریق کانال‌های تلویزیونی، بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و غیره حضور دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با بیان اینکه رسانه‌های ما در مقابل تمام رسانه‌های ایستاده است، عنوان کرد: هنجارهای اسلامی در برنامه‌های رسانه‌های دنیا و حتی سایر کشورهای اسلامی رعایت نمی‌شود و تنها رسانه پاک و معتقد دنیا شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ابتذال در تمام شبکه‌های مختلف دیگر رسانه‌های دنیا موج می‌زند، اظهار کرد: جنگ نرم کنونی ناعادلانه و غیرمنصفانه است و ما مظلوم واقع شدیم چراکه دشمن با تمام تجهیزات خود در این عرصه حاضر شده است و از طریق عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای با کمترین هزینه بیشترین بهره را می‌برد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس با بیان اینکه امروزه تصور شکل گرفتن جنگ سخت تصور اشتباهی است، افزود: اکنون رسانه‌ها در دنیا جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی، ذائقه‌سازی و تغییر و ایجاد باور در ملت‌ها را برعهده دارند.

کشفی با تصریح اینکه در جنگ سخت وضعیت‌های مختلف از جمله سفید، زرد و قرمز وجود داشت، تأکید کرد: در جنگ نرم وضعیت دائما قرمز است و وضعیت زرد و سفید در جنگ رسانه‌ای وجود ندارد که باید توجه داشت با یک لحظه غفلت در این جنگ ضربه می‌خوریم.

این مقام مسئول شناخت نقاط ضعف و قوت، فرماندهی و ابزار دشمن را از اصول مهم جنگ برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس دوستی، وحدت، همدلی و انسجام نیروها رمز پیروزی و موفقیت ما بود که ضرورت دارد در عرصه جنگ نرم با دلسوزی به یکدیگر کمک کنیم.

به گفته وی، انسجام فضای رسانه‌‌ای در استان فارس بی‌نظیر و بیشتر از استان‌های دیگر است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس با اشاره به اینکه دشمن با هدف قرار دادن امید و نشاط ملت ما در واقع قلب جامعه ما را هدف قرار داده است، تاکید کرد: باید از هرکاری که در جامعه روحیه ناامیدی ایجاد می‌کند، پرهیز کرد و امید به آینده در جامعه پمپاژ شده و نشاط، شادابی و سرزندگی مردم در رسانه‌های ما منعکس شود.

کشفی با بیان اینکه سرگرمی و درگیری ما با خود چیزی است که دشمن می‌خواهد، تصریح کرد: بسیاری از فیلم‌های منتشر شده در فضای جامعه برای ایجاد اختلاف بین مردم و ملت‌های اسلامی است که از توطئه‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به طور منسجم سه پروژه اصلی اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان، ایران اسلامی را به شیوه‌های مختلف به عنوان یک دشمن به دنیا معرفی می‌کنند و تلاش می‌کنند یک ذهنیت منفی نسبت به ایران در اذهان جهانیان شکل بگیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس مهم‌ترین قشر بسیج را بسیج رسانه دانست و افزود: تقویت بسیج رسانه موجب می‌شود در نبرد با دشمن موفق‌تر باشیم که امیدوارم صدا و سیمای استان فارس نیز به عنوان بخشی از جامعه بزرگ رسانه که در آن روحیه بسیجی و حرکت جهادی حاکم است، بتواند قدم‌های بلندی را در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی بر دارد.

نظرات بینندگان