کد خبر: ۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 16 آذر

جای خالی «روز دانشجو» در روزنامه‌های فارس/ جنایت تبعه افغانی در اقلید؛ چشم‌های «دلیجه» به هم دوخته شد/ مسابقات قهرمانی «سنگک برداری»!

وزیر اطلاعات جزئیات حادثه تروریستی روز قدس را تشریح کرده و گفته فردی که قصد انفجار در مراسم روز قدس شیراز را داشت، با تلاش ماموران امنیتی کشته شد.

به گزارش شیرازه؛ روزنامه‌های استان امروز 16 آذر در حالی منتشر شدند که محتوای قابل توجهی در خصوص روز دانشجو در آن ها به چشم نمی خورد.

«عملیات نافرجام انفجاری در شیراز» را «افسانه» تیتر یک کرده است. وزیر اطلاعات جزئیات حادثه تروریستی روز قدس را تشریح کرده و گفته فردی که قصد انفجار در مراسم روز قدس شیراز را داشت، با تلاش ماموران امنیتی کشته شد. این روزنامه هم‌چنین به نقل از رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، مصادیق بدپوششی در زمستان 93 را تیتر کرده است. زاهدیان گفته که کلاه حجاب کاملی برای بانوان محسوب نمی‌شود و با استفاده‌کنندگان مانتوهای کوتاه، تنگ و منقوش به تصاویر نامانوس و ساپورت‌های بدن‌نما و منقش به طرح‌های مبتذل برخورد می‌شود. خبر «نصب پنل‌های خورشیدی در شهرداری‌های شیراز آغاز شد» را هم می‌توانید در صفحه اول ببینید.

خبر کشف فساد جدید 12 هزار میلیارد تومانی بانکی که دیروز توسط وزیر اقتصاد مطرح شد، تیتر یک امروز «نیم‌نگاه» است. البته طیب‌نیا گفته که وجوهی که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، به بانک برگشته و متهمان نیز در بازداشت به سر می‌برند. یادداشت امروز اما به تابلوهای تبلیغاتی سردر مغازه‌ها پرداخته و نوشته: «لازم است که سازمان زیباسازی شهرداری شیراز به منظور زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی وضعیت نامناسب تابلوهای تبلیغاتی سردر مغازه‌ها و واحدهای صنفی به طور جدی اقدام به اصلاح نماید و با ارایه طرح های همگون‌سازی تابلوها متناسب با محیط قوانین و ضوابط خود را جدی‌تر اعمال نماید تا شاهد شهری زیباتر از امروز باشیم».

«عصر مردم» ترجیح داده تا فارغ از هیاهوهای سیاسی، یک دستاورد علمی ملی را تیتر یک کند؛ «سه ماهواره ایرانی آماده پرتاب». فروچاله‌ها این بار به سراغ دریاچه مهارلو رفتند، مسیر مقابل آرامگاه حافظ باید با مجوز شورای ترافیک بازگشایی می‌شد و بازار صنایع غذایی در انحصار 500 نفر است از جمله تیترهای صفحه نخست این روزنامه هستند. و اما کاریکاتور نانی عصر مردم؛

جای خالی «روز دانشجو» در روزنامه‌های فارس/ جنایت تبعه افغانی در اقلید؛ چشم‌های «دلیجه» به هم دوخته شد

«خبر جنوب» به نقل از بازرس کل استان فارس تیتر زده؛ «خانه‌های مخروبه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شان سومین حرم اهل بیت(ع) نیست». حجت الاسلام محمود آبادی در این خصوص سوال پرسیده که آیا با وضعیت فعلی امکان جذب توریست وجود دارد؟ مدتی است که برخی در شیراز بیشتر از این‌که برای توسعه حرم و ایجاد زمینه بیشتر برای جذب گردشگر، دل بسوزانند، برای خانه‌های مخروبه‌ای اشک می‌ریزند که جز نابسامانی بصری و ایجاد فساد، دستاورد دیگری ندارند. این روزنامه در اقدامی قابل تقدیر، تصویری از صفحه اول روزنامه عصر مردم را نیز منتشر کرده و تیتر زده؛ «عصر مردم 20 ساله شد». خبر جنوب در گزارشی سنگ‌دلی یک شکارچی افغانی در حوالی اقلید را روایت کرده است؛ مرد 43 ساله افغانی یک پرنده زیبا به نام «دلیجه» را زنده شکار می‌کند و چشم‌های او را به هم می‌دوزد تا دیگر نتواند چنگ بزند و مهیای فروش شود. البته این شکارچی حالا دستگیر شده و قاضی دغدغه‌مند او را به پرداخت 2 میلیون تومان جریمه نقدی، اخراج از ایران و 3 سال حبس تعزیری محکوم کرده است. اما مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفتگو با خبر جنوب از ضرر 200/000/000/000 تومانی به کشاورزان فارس خبر داده است. دهقان با بیان‌ کاهش 40 هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم در سال زارعی در استان فارس گفته است: سطح کشت گندم آبی به 320 هزار هکتار رسیده که این امر در راستای حفظ منابع آبی استان صورت گرفته است. رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس هم از کاهش 30 درصدی انجیر فارس خبر داده.

نظرات بینندگان