کد خبر: ۶۳۹۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
مدیرکل دانشجویی علوم پزشکی شیراز در پاسخ به شیرازه:

استانداری و فرمانداری با سخنرانی غفاری موافق بودند/مسئولین استانداری گفتند منتظر استعلام نمانید کار را انجام دهید

برای برگزاری سخنرانی غفاری از سوی هیچ نهادی مخالفتی مطرح نشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دبیر هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند صدور مجوز اجرای برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی گفت: مجوزی که تشکل‌های دانشجویی دریافت می‌کنند از قوانین و آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تبعیت می‌کند.

سید مجتبی میرابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شیرازه توضیح داد: فرم تقاضای تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله میزگرد، تریبون آزاد، همایش و غیره در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشجویان بررسی می‌شود و طبق قانون با نهادهای امنیتی برای احراز توانایی و صلاحیت لازم سخنران و چهره‌های دعوت شده مشورت می‌شود که پس از دریافت استعلام از نهادهای امنیتی، هیات نظارت سایر جوانب را بررسی و مجوز صادر می‌کند.

وی با اشاره به حضور هادی غفاری که با دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بر‌نامه‌ای به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه حضور یافته بود، تصریح کرد: شائبه به وجود آمده مبنی بر مخالفت نهادهای سیاسی و امنیتی با حضور غفاری در دانشگاه علوم پزشکی و اصرار دانشگاه بر برگزاری این برنامه کذب محض است چراکه طی جلساتی در استانداری و فرمانداری که برنامه‌های 16آذر دانشگاه‌ها رصد و بررسی می‌شد، برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تشریح شد و برای برگزاری سخنرانی غفاری از سوی هیچ نهادی مخالفتی مطرح نشد.

دبیر هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نامه رسمی مبنی بر درخواست انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حضور غفاری در دانشگاه را برای فرمانداری ارسال کردیم، خاطرنشان کرد: در جلسه پنجشنبه هفته گذشته فرمانداری که با حضور مسئولین امنیتی و سیاسی برگزار شد، درخصوص تمام برنامه‌ها توضیح داده شد و کسی با حضور غفاری در دانشگاه مخالفت نکرد بلکه فرمانداری بر کنترل اوضاع در بیرون از سالن برگزاری مراسم تاکیدکرد.

وی افزود: همچنین در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان در استانداری اعلام کردیم که برای صدور مجوز سخنرانی، هنوز منتظر جواب استعلام از دستگاه‌های امنیتی هستیم که مسئولین استانداری عنوان کردند نیازی نیست منتظر جواب باشید! و مراحل بعدی کار را پیگیری کنید.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مبنای قوانینی که مترتب بر آئین‌نامه تشکل‌های دانشجویی است و پس از نظر مساعد نهادهای امنیتی و بر مبنای مشورت‌ها مجوز سخنرانی غفاری را صادر کرده است، اظهار کرد: تشکل‌ها را توجیه کردیم که با شرط حفظ خطوط قرمز نظام و توجیه سخنران می‌توانند برنامه را برگزار کنند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اظهار تاسف از تخلف غفاری علیرغم اینکه تذکرات لازم توسط مسئولین انجمن اسلامی به وی داده شده بود، گفت: مسئولین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اذعان داشتند که غفاری تندروی کرده است بنابراین با توجه به تخلف اتفاق افتاده و رعایت نکردن چارچوب قوانین، یقینا طبق آئین‌نامه تشکل‌های دانشجویی با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
3
کاملا مشخصه که این اتفاق پشت پرده آشکاری در معاونت سیاسی استانداری داره ، این از اعطای مجوز بدون استعلام و آن هم از فراری دادن هادی غفاری بصورت شبانه !
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
2
گول سیاسی بازی های استاندار را نخورید.
اردکانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
1
با سلام / برادر عزیز ! شما که از قبل میدونستید این نکبت به عنوان سخنران مراسم 16 آذر انتخاب شده ، چرا مخالفتی نکردین ؟ چرا گزاشتین سخنرانیش انجام بشه و بعد بیانیه و محکوم کردن و ... ؟
شایگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
1
چشم دکتر ایمانیه روشن که این اتفاق دردانشگاه زیرمجموعه اش افتاد..آنها موافق بودند ومجوزدادند شما چرا برگزارکردید ؟
حسین حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
1
همه این اتفاق ها زیر سر مشاور ارشد استاندار است لطفا پشت پرده این فتنه را واکاوی کنید