کد خبر: ۶۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

كشف 138800 عدد ترقه از یک خودرو در فیروزآباد

پس از بررسي دقيق از خودرو مذکور تعداد 138 هزار و 800 عدد مواد محترقه کشف و راننده و سرنشين خودرو دستگير شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامي شهرستان "فيروزآباد" استان فارس از كشف 138 هزار و 800 عدد مواد محترقه از يك دستگاه خودرو سمند خبر داد .
سرهنگ "حسين ارجمند "در تشريح اين خبر گفت: مأموران پاسگاه "احمد آباد" در اقدامي مشترک با پليس امنيت عمومي شهرستان در راستاي پيشگيري از ورود مواد محترقه طرحي را در محور مواصلاتي فيروزآباد – فراشبند به اجرا گذاشتند.

وي گفت: مأموران در اين رابطه به يک دستگاه  خودرو سمند مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ   "ارجمند "ادامه داد: پس از بررسي دقيق از خودرو مذکور  تعداد 138 هزار و 800 عدد مواد محترقه کشف و راننده و سرنشين خودرو دستگير شدند.

 وي افزود: متهمان پس از اعتراف، جهت تحقيقات تکميلي به پليس امنيت عمومي منتقل و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

اجراي طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در "مهر"
طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برقراري امنيت وآسايش شهروندان و مبارزه با هنجارشکنان در محله هاي جرم خيز و آسيب پذير شهرستان "مهر" استان فارس اجراء شد.

سرهنگ "مسعود ظهرابی" در تشريح اين خبر گفت: با توجه به نزديک شدن به ايام پاياني سال وتنگ نمودن عرصه فعاليت براي مخلين نظم وامنيت عمومي ومبارزه جدي با هنجارشکنان با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان ،اين طرح در محله هاي جرم خيز وآلوده شهرستان به مرحله اجراء در آمد.

وي افزود: در اين بازرسي ها، ماموران موفق به کشف مقدار 26 گرم ترياک، 8 گرم سوخته ترياک، 11 گرم هروئين، 2 گرم شيشه شدند.

وي ادامه داد: در اين رابطه تعداد 14 نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند. سرهنگ "ظهرابی"  در خاتمه ضمن قدرداني از مشاركت و همكاري خوب شهروندان با پليس در اجراي طرح هاي پاكسازي و تأكيد بر استمرار اين طرح ها، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهيه و توزيع و فروش موادمخدر در محله ها، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110، اطلاع تا در کمترين زمان نسبت به شناسايي جرم ، دستگيري مجرمان اقدام گردد.

كشف 54 دستگاه خودرو سرقتي در شيراز
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از كشف 54 دستگاه خودرو سرقتي توسط مأموران در يك هفته گذشته خبر داد.
سرهنگ " بهادر اسماعيلي" در اين زمينه گفت: مأموران كلانتري هاي " بهارستان"، " فخرآباد"، " جنت"، " صدرا"، " گلشن"، پاسگاه هاي " كفترك"، " قره چمن" و مأموران يگان امداد شهرستان شيراز طرح هاي مختلف انتظامي را در حوزه استحفاظي خود به اجراء گذاشتند.
وي ادامه داد: در نتيجه اجراي اين طرح ها در مجموع 368 دستگاه موتورسيكلت و 314 دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پاركينگ شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: كشف 54 دستگاه خودرو سرقتي و همچنين سه دستگاه موتورسيكلت سرقتي از ديگر نتايج اجراي اين طرح ها بوده است.

سرهنگ " اسماعيلي" با بيان اينكه در اين راستا 47 نفر سارق دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: مأموران با اجراي طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نيز 311 نفر معتاد را دستگير و در مجموع نزديك به 80 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف كردند.

اين مقام انتظامي با اشاره به دستگيري 327 نفر متهم با عناوين مختلف در اين مدت گفت: شهروندان هشدارهاي پليسي پيرامون موارد و موضوعات مختلف را در اسرع وقت به پليس 110 اطلاع دهند.

كالاي قاچاق 700 ميليوني در شيراز توقيف شد
با تلاش مأموران پليس آگاهي استان فارس مقاديري پودر بدن سازي قاچاق با ارزشي بالغ بر 700 ميليون ريال توقيف شد.
رييس پليس آگاهي استان فارس در اين زمينه گفت: مأموران از دپوي كالاي قاچاق از نوع پودر بدن سازي در منزلي واقع در شيراز مطلع و پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ " سيروس حيدري" اضافه كرد: در بازرسي از منزل و همچنين خودرو پژو پارس پارك شده در آن مكان تعداد 168 هزار و 10 عدد كپسول بدن سازي و ۲۰۲ كيلوگرم پودر بدن سازي قاچاق كشف شد.
وي با اشاره به دستگيري يك نفر متهم در اين رابطه افزود: ارزش تقريبي كالاي قاچاق كشف شده بالغ بر 700 ميليون ريال برآورد شده است.

سواري پژو و سيتروئن به ترتيب با 30 و 20 ميليون خلافي
مأموران پليس راه " داراب" استان فارس دو دستگاه خودرو سواري پژو 405 و سيتروئن را به ترتيب با 30 و 20 ميليون ريال خلافي توقيف كردند.
رييس پليس راه شمالي فارس در اين زمينه گفت: مأموران پليس راه " داراب" هنگام كنترل مدارك و بررسي سوابق خودروهاي عبوري، دو دستگاه خودرو پژو 405 و سيتروئن را متوقف كردند.
سرهنگ " كسري سيروسي" ادامه داد: در بررسي ها و استعلام هاي صورت گرفته مشخص شد اين دو خودرو به ترتيب داراي 30 و 20 ميليون ريال خلافي مي باشند.

وي افزود: اين دو خودرو جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال داده شدند.

هکر بازی اندرویدی در فضای مجازی شناسایی شد
فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" استان فارس از کشف پرونده دسترسی غیر مجاز به نرم افزار بازی اندرویدی در گوشی تلفن همراه خبر داد.
سرهنگ "مصطفی محمدي" در اين زمينه گفت:در این پرونده که شاکی آن پسری ساکن شهرستان فسا می باشد مدعی گردید مدتی است شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز بازی اندرویدی Clash Of Clan (بازی استراتژیک گروهی تحت شبکه اینترنت)  وی را هک نموده و اقدام به ایجاد تغییر و اختلال در این نرم افزار کرده است.

وي ادامه داد: پرونده در این پلیس تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد جیمیل و گوشی تلفن همراه وی مورد نفوذ قرار گرفته و عکس های شخصی نیز از گوشی تلفن همراه وی خارج گردیده است.

اين مقام انتظامي گفت: در بررسی های انجام شده مشخص گردید هکر اقدام به فروش بازی شاکی نیز نموده است كه با استفاده از اقدامات فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا هکر شناسایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص هشدار داد: کاربران اینگونه نرم افزار ها باید خرید خود را از فروشگاه معتبر انجام داده و همواره با رعایت نکات حفاظتی دسترسی اینگونه افراد را به منظور سوء استفاده از اطلاعات شخصی محدود نمایند.


نظرات بینندگان