کد خبر: ۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
امام جمعه موقت شیراز:

ارتش اجاره ای آل سعود محکوم به شکست است/ بیمه بازنشستگان به تعهدات خود عمل نمیکند

فساد در منطقه به دلیل وجود عربستان است که با حمایت آمریکا پیش‌ می‌رود
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امروز دنیا قبول کرده که حرکت‌های علمی اتمی ایران بی‌بازگشت است و 10 سال انتظار ملت ایران برای به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های علمی اتمی این کشور نتیجه داده و این مسئله جای تقدیر دارد.

به نوشته فارس، وی افزود: بیانیه‌ای که پس از پایان مذاکرات قرائت شد تعهدآور نیست اما باید به یاد داشته باشیم مسیری را که طی خواهیم کرد همان راهی است که مقام معظم رهبری ارائه کرده‌اند.

رضوی‌اردکانی با بیان اینکه این فتح بزرگ نشان از مقاومت و گوش‌ به‌ فرمان بودن ملت ایران از ولی امر مسلمین است اضافه کرد: حرکت علمی اتمی ایران برداشتنی نیست و نتیجه مذاکرات نیز بر این مورد تأکید دارد.

با ارتش اجاره‌ای نمی‌توان بر اراده ملت‌ها پیروز شد

امام‌ جمعه موقت شیراز در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عربستان با حمله به یمن به‌زودی به ورطه ذلت فرو می‌افتد، گفت: عربستان با ارتش اجاره‌ای مقابل ملت یمن هرگز پیروز نمی‌شود.

وی افزود: فساد در منطقه به دلیل وجود عربستان است که با حمایت آمریکا پیش‌ می‌رود و اکنون نیز که به ملت بی‌دفاع و مسلمان یمن حمله کرده است.

امام‌ جمعه موقت شیراز اضافه کرد: عربستان با حمله به یمن به‌زودی طعم ذلت را می‌چشد، چراکه حکام این کشور با یک ارتش اجاره‌ای به یمن حمله کرده و هیچ‌گاه نمی‌توانند با این ارتش مقابل ملت یمن به پیروزی دست یابند.

رضوی‌اردکانی، آل‌سعود و وهابیت را مایه ننگ اسلام خواند و خاطرنشان کرد: این دولت و جریان وهابیت با حمایت انگلیس روی کار آمدند و نفت موجود در منطقه نیز ابزار دست این جنایتکاران برای ارتکاب انواع جنایت‌ها شده است.

امام‌ جمعه موقت شیراز تصریح کرد: حاکمان عربستان با بهانه حمایت از مردم یمن به این کشور حمله کردند، سؤال اینجاست که شما که مدعی حمایت از مردم و ملت عرب هستید چرا به غزه و مردم بی‌دفاع آن کمک نکرده و در مقابل صهیونیسم را پشتیبانی کردید.

وی بابیان اینکه وهابیت آبروی اسلام را برده‌اند، بیان کرد: آل سعود ننگ جهان اسلام است و این دولت بداند که با حمله به یمن سرنوشتی شبیه به صدام دارد و هنوز تازیانه عذاب الهی را دریافت نکرده‌ است.

رضوی‌اردکانی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن دفاع می‌کند، ابراز داشت: دلیل دشمنی عربستان با جمهوری اسلامی ایران این است که جمهوری اسلامی مدافع ملت‌هاست و آن‌ها حامی دولت‌ها هستند و قطع یقین ملت یمن به‌زودی به آن‌ها سیلی می‌زند.

در مسیر تحقق وحدت، عناصر حاشیه‌ساز کنترل شوند

رضوی‌اردکانی با اشاره به نام‌گذاری سال 94 نیز گفت: وحدت میان امت و دولت یک عزت است اما باید به یاد داشته باشیم که این وحدت نیاز به اولویت‌هایی دارد که باید از جانب هر دو طرف رعایت شود.

وی با اشاره به نام سال اظهار داشت: برای رسیدن به همدلی و وحدت چند رکن را باید مدنظر باشد که یکی لزوم تلاش دولت در راستای حل مشکلاتی مانند کاغذبازی، فساد اداری و اقتصادی، رشوه‌خواری و رفع قانون‌های دست و پاگیر است.

امام‌ جمعه موقت شیراز حفظ نظام و تبعیت از ولایت را ارکان دیگر تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: حفظ نظام در گرو همدلی و وحدت دولت و مردم است و بر اساس فرموده امام خمینی (ره) حفظ نظام از اوجب ‌واجبات است.

وی تصریح کرد: توجه به خطوط قرمز نیز برای دولت و ملت اولویت باشد به‌ویژه اینکه مهم‌ترین محور رشد همدلی و اتحاد ولایت‌فقیه است که همگان باید گوش‌به‌فرمان باشند و اگر کسی از این مسیر خارج شود برای هیچ‌کس مورد قبول نیست.

رضوی‌اردکانی احترام متقابل دولت و ملت و استقبال از نقد سازنده و پرهیز از تخریب را از دیگر الزامات تحقق شعار سال دانست و گفت: برخی از افراد در دولت هستند که با عملکرد منفی خود برای مردم و نظام مشکل ایجاد کرده‌اند و در این راستا دولت باید با قدرت وارد شود و اقدام لازم را انجام دهد.

عدم انجام تعهدات برخی شرکت‌های بیمه

امام‌ جمعه موقت شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت و بهداشت، گفت: در دولت کارهای مناسبی در راستای درمان و بهداشت انجام‌شده اما برخی از شرکت‌های بیمه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و این امر باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

رضوی‌اردکانی تصریح کرد: شکایات مختلفی در مورد بیمه بازنشستگان وجود دارد که شرکت بیمه مربوط با استفاده از مسیرهای نادرست باعث بروز مشکل برای بازنشستگان شده است.

وی در پایان با اشاره به‌روز جهانی «کتاب کودک» از مردم خواست که فرزندان خود را با لذت کتاب‌خوانی آشنا کنند.
نظرات بینندگان