کد خبر: ۶۸۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

تحلیل مردم پاسارگاد از بیانیه لوزان: حذف گام به گام تحریم ها اشتباه بزرگی است

امیدوارم در نتیجه این مذاکرات عدالت رعایت شود چرا که ما ایستادگی کردیم تا منافعمان حفظ شود

 به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سالهاست که غرب و گروه 1+5 با ایران بر سر موضوع هسته ای در حال مذاکره است. در این مدت غرب از راهبرد چماق و هویج استفاده کرده است. از یک طرف اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران و از طرف دیگر، پیشنهاد همکاری های نزدیک اقتصادی به این کشور. اما گفتگوهای هسته ای ایران و 1+5 در لوزان سوئیس این بار با جدیت بیشتر و مراحل کاملا سرنوشت سازی انجام شد.
نتایج این مذاکرات را همه ایرانیان از طریق رسانه ها تا حدودی مطلع شدند. خبرنگار طنین پاسارگاد بین شهروندان پاسارگ
ادی رفته و نظر برخی از شهروندان را راجع به نتیجه و نحوه ادامه مذاکرات جویا شده است.



مرادی جوان 30 ساله ای که شغلش رانندگی کامیون است می گوید: من به خاطر این که شغلم رانندگی در جاده است کمتر اخبار مذاکرات را می شنوم ولی نتیجه این مذاکرات برایم مثل بقیه هموطنان مهم است، امیدوارم که در نتیجه این مذاکرات عدالت رعایت شده باشد چرا که ما ایستادگی کردیم تا نفع این مذاکرات به ما برسد.

 زارع دیگر شهروند پاسارگادی که کاسب کار است می گوید: ما در این سال ها یعنی از همان اویل انقلاب تاکنون به راه های مختلف ایستادگی کردیم، در این سالهای اخیر هم تحریم های ظالمانه را تحمل کردیم تا عزتمان حفظ شود. بنده امیدوار هستم که مذاکرات طوری ادامه پیدا کند که از خون شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته ای دفاع شود و خدایی ناکرده خون شهدایمان پایمال نشود.

 نصر که یک راننده تاکسی است می گوید: به هر حال مذاکرات و نتایج آن باید طوری باشد که آیندگان به نسل کنونی افتخار کنند نه اینکه نسل ما را ترسو بدانند. امیدوارم عزت و غیرت ایرانی در این مذاکرات حفظ شود و تحریم ها نیز برداشته شوند.

میرزایی که یک جوان تحصیلکرده بیکار است می گوید: خوشحالم که تیم مذاکره کننده کشورمان تمام تلاش خود را برای دفاع از حق مسلم ملت عزیزمان انجام می دهند. ما به تمام دنیا ثابت کردیم که پای حرف خودمان ایستاده ایم و به دنبال صلح و آرامش در جهان هستیم.

عباسی که اهل اهواز است و به پاسارگاد مسافرت کرده نیز می گوید: در زمان جنگ تحمیلی جوانان ما با غیرت ایستادند و جان خود را از دست دادند تا عزتمان حفظ شود، امیدوارم در این عرصه نیز نمایندگان ما با غیرتی آنچنانی در برابر ظلم و استکبار بایستند و حق مردم ما را از این یاوه گویان بگیرند.

جواد جوان که کارشناس ارشد تاریخ و استاد دانشگاه می باشد می گوید: تیم مذاکره کننده به خوبی در حال انجام وظایف خود هستند اما کشورهای 1+5 باید بدانند که ایران در تمام فعالیت های هسته ای خود راست ازمایی کرده و صداقت خود را نشان داده است، اما اینکه گفته می شود تحریم ها گام به گام براشته می شوند کاملا اشتباه است و این کار منصفانه نیست و باید تحریم ها همگی به یکباره برداشته شوند تا بتواند تاثیری مستقیم بر اقتصاد کشورمان داشته باشد.

قاسمی که شغلش کلید سازی است می گوید: مردم ما همیشه نشان دادند که پای انقلاب و آرمانها در هر شرایطی ایستاده اند و فشار تحریم ها را تاکنون تحمل کرده اند، امیدوارم که این مذاکرات برای ما تاثیر گذار باشد و تحریم های اقتصادی تمام شود.

به گزارش طنین پاسارگاد، شهروندان پاسارگادی به این مذاکرات امیدوارند. آنها معتقدند که بالاخره این مذاکرات به نتیجه می رسد و آنها حفظ عزت و اقتدار کشور در این مذاکرات را مهم می دانند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
پسر مرودشتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
0
عالیه ریفیق