کد خبر: ۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

رئیس جامعه هتل‌داران فارس: باید 30 هتل چند ستاره بسازیم

رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس گفت: براساس طرح چشم‌انداز ده ساله صنعت گردشگری کشور باید در استان فارس حداقل ۳۰ هتل چهار و پنج ستاره ساخته شود.
به گزارش شیرازه به نقل ازتسنیم، حسن سیادتان با بیان اینکه براساس سند چشم‌انداز ده ساله صنعت گردشگری کشور باید در استان فارس حداقل 30 هتل چهار و پنج ستاره ساخته شود اظهار داشت: اعتبار لازم برای ساخت این تعداد هتل نزدیک به هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.
 
وی بابیان اینکه در حال حاضر 69 هتل در استان فارس وجود دارد که با اضافه شدن یک باب هتلی که تا پایان فروردین ماه امسال بازگشایی می‌شود مجموع هتل‌های استان فارس به 70 هتل می‌رسد افزود: ظرفیت هتل‌های استان فارس در حال حاضر 4 هزار و 500 اتاق و 6 هزار و 500 تخت است.
 
رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس با اشاره به رونق صنعت گردشگری در استان فارس با تدابیر دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران خارجی در استان فارس 200 تا 250 درصد افزایش یافته است و این تعداد هتل در استان فارس پاسخگوی گردشگران استان نیست.
 
سیادتان با بیان اینکه صنعت توریسم یک صنعت نامرئی و دارای ارزآوری بسیار زیاد است تصریح کرد: ایران اسلامی به ویژه استان فارس با داشتن 2500 اثر تاریخی ثبت‌شده ظرفیت‌های بسیاری در صنعت توریسم دارد.
 
وی با اشاره به اینکه گردشگران بیشتر به دنبال واحدهای اقامتی کم‌هزینه هستند و از چنین واحدهای اقامتی بیشتر استقبال می‌‌کنند بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس 10 نوع واحد اقامتی ارزان فعالیت دارند که باید در سطح استان تعداد این واحدها نیز افزایش یابد.
 
رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس با بیان اینکه نصب چادر در سطح دنیا برای اماکن مشخصی تعریف شده است عنوان کرد: زیبنده نیست که در سطح شهر چادر نصب شود و جامعه هتل‌داران استان فارس با همکاری شهرداری شیراز از 13 سال گذشته تلاش دارد استفاده از چادر را به استفاده از واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت برای مسافران و گردشگران به ویژه در ایام نوروز تغییر دهد.
 
سیادتان با تأکید بر اینکه به جای استفاده و نصب چادر در مسافرت باید مردم و مسافران به استفاده از واحدهای اقامتی کم‌هزینه و ارزان تشویق کنیم اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ساخت اماکن و واحدهای اقامتی مناسب و ارزان تشویق شود.
 
وی از جلسه‌ای با بخش سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز خبر داد و گفت: مهمانپذیرهای استان فارس بسیار قدیمی هستند و بیشتر آنها در بافت قدیمی شیراز قرار دارند که این مهمانپذیرها با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز به شهرداری واگذار شوند و در ازای آن شهرداری زمین مناسب برای ساخت هتل‌آپارتمان یا مهمانپذیر واگذار کند.
 
رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس با انتقاد از اینکه سفر نباید در یک بازه زمانی محدود و به صورت فشرده و به صورت هجوم بردن انجام شود خاطرنشان کرد: اینگونه سفرها برای شهرها و حتی برای مسافران در طول مسیر و در زمان اسکان مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید مزایای تقسیم و توزیع سفر در طول سال و استفاده از چهارفصل زیبا برای مردم و مسافران تشریح شود.
 
سیادتان با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری استان فارس تقویت شود تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری در استان فارس تنها ساخت هتل و واحد اقامتی نیست بلکه باید استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری سلامت استان فارس در دستور کار قرار گیرد زیرا هزینه درمان در این استان بسیار کمتر از هزینه درمان در دیگر کشورهاست و کیفیت آن نیز بسیار زیاد است و نباید این فرصت را از دست داد.
 
وی با بیان اینکه کسی که به عنوان گردشگر به این کشور و استان وارد می‌شود به طور حتم علاقه‌مندی‌هایی از پیش به این کشور داشته است عنوان کرد: ورود به ایران مستلزم رعایت مواردی است که با این وجود شاهد افزایش گردشگران هستیم و باید در زمان میزبانی از این میهمان‌ها به گونه‌ای رفتار شود که هر گردشگر 50 نفر را تشویق به سفر به ایران کند و رفتار ما به گردشگران بهترین تبلیغ برای ما در سطح جهان است.
نظرات بینندگان