کد خبر: ۶۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

میهمان ناخوانده عربستانی وارد فسا شد + تصاویر

برابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و به استناد سنجش‌های انجام شده توسط دستگاه‌های پرتابل و ثابت، میزان آلاینده‌ها در هوای برخی شهرهای فارس بالاتر از حد مجاز اعلام شده است.

به گزارش سرویس شهرستانهای سایت شیرازه به نقل از فسایی، برای چندمین بار در سال جاری شاهد شرایط جوی گرد و غبار در شهرستان فسا هستیم. 

طبق اعلام اداره هواشناسی، منشاء بروز این گرد و غبار، صحرای عربستان است که وجود سیستم کم فشار در استان باعث تشدید این پدیده شده است. بر اساس گزارش محیط زیست، در صورت وزش باد و افزایش جریان هوا، احتمال کاهش میزان گرد و غبار وجود دارد اما در صورت پایداری وضعیت جوی، شاهد افزایش گرد و غبار خواهیم بود.

مهندس خوشدلی از کارشناسان هواشناسی استان در این رابطه گفت: در شرایط عادی باید دید بالای 10000 متر باشد این در حالی است که در حال حاضر دید به 4000 متر کاهش یافته است و امیدواریم به زودی این گرد و غبار از منطقه خارج شود.

آخرین مورد گزارش گرد و غبار زیاد در فارس مربوط به سال 1392 می باشد که میانگین روزهای همراه با پدیده گرد و غبار در ایستگاه­های لار 1/88، لامرد 39، داراب 54، فسا 3/30 و شیراز 1/56 روز درسال می­باشد که ایستگاه لار بیشترین میانگین سالانه روزهای گرد و غبار را در بین ایستگاه­های منتخب داشته است.

 نتایج حاصل از تحقیقات نشان می­دهد که اکثر روزهای همراه با گرد و غبار در ایستگاه­های جنوب و مرکز استان فارس در فصول بهار و تابستان اتفاق می­افتد و در ایستگاه­های مرکزی استان (شیراز و فسا) اردیبهشت ماه بیشترین فراوانی ماهانه این پدیده را به خود اختصاص می­دهد.

مهندس منوچهر جوکاران کارشناس بهداشت محیط  و کارشناس مسوول واحد مدیریت و کاهش خطر بلایا بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  فسا گفت: وجود ريزگردها در هوا همراه با ساير آلوده كننده ها انسان را از تنفس هواي مطلوب محروم مي سازد و عوارض آن را شامل  كاهش ظرفيت تنفسي، ايجاد تنگي نفس، تشديد مشكلات زمينه اي براي افرادي كه مشكل تنفسي دارند، كاهش ميزان اكسيژن خون، درد قفسه سينه براي افرادي كه بيماري قلبي عروقي دارند دانست.





نظرات بینندگان