کد خبر: ۶۸۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

سینه زنی شیرازی‌ها ثبت ملی می‌شود

رئیس کانون مداحان استان فارس گفت: ثبت ملی «سینه‌زنی قطاری» شیرازی‌ها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز است.
شیرازه: به گزارش تسنیم؛ احد ده‌بزرگی در شیراز، با اشاره به اینکه سینه‌زنی شیرازی‌ها ثبت ملی می‌شود اظهار داشت: این موضوع در برنامه‌های اولویت‌دار سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز است و برنامه‌ریزی مقدماتی برای آن انجام شده است.

وی بیان کرد: سنت‌هایی در شیراز است که نیاز است ثبت و ماندگار شود  که از جمله آن می‌توان به سینه‌زنی قطاری اشاره کرد که هنوز یکی دو هیئت در شیراز آن را انجام می‌دهند.

ده‌بزرگی گفت: همچنین زنجیرزنی سنتی در شیراز نیز از قدمت بالایی برخوردار است که این سنت حسنه و فرهنگ دیرینه نیز باید به همراه برخی سنت‌های قدیمی و باسابقه هیئت‌های عزاداری در شهرستان‌های استان فارس ثبت و ماندگار شود.

رئیس کانون مداحان استان فارس با اشاره به برگزاری اجلاسیه سیزدهم پیرغلامان حسین قبل از ماه محرم امسال در شیراز افزود: کمیته‌های استقبال،پشتیبانی، میهمانان داخلی، میهمانان خارجی، شعرا و سایرکمیته‌ها شکل گرفته که پیش‌بینی حضور 700 میهمان و داخلی و خارجی در این اجلاسیه شده است.

ده‌بزرگی با بیان اینکه  شیراز سومین شهر مذهبی کشور و مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین است تصریح کرد: توقع کشور از استان فارس و شیراز بالا است که امیداست بتوان کاری ماندگار در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های اجلاسیه به برکت وجود مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)و با محوریت این امامزاده‌های واجب‌التعظیم برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
میر مهنا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
0
احسنت....خیلی عالیه
میر مهنا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
0
به نظر من سبک سینه زنی بهبهانی هم که فی الحال با تغییراتی در سبک اصلی مربوط به شهر بهبهان در شیراز زده میشده باید ثبت ملی بشود