کد خبر: ۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهردار شیراز:

جایگاه واقعی شوراها باید به آنان داده شود/ تمام اختیارات شهر دست شهرداری نیست

شهردار شیراز گفت: باید شورا‌ها این اختیارات را داشته باشند که از مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد دستگاه‌شان در مدت زمانی مشخص را بخواهند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شهردار شیراز گفت: مجموعه ورزشی برای افزایش نشاط و شادی در میان جوانان در بافت قدیم شیراز ساخته می‌شود.

علیرضا پاک‌فطرت در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار کرد: اکنون برای مردم شیراز روزی تاریخی است که شورای شهر شیراز به عنوان نخستین کلان‌شهر کشور در بافت تاریخی که به عنوان قلب شهر است، دارای ساختمانی مستقل می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح ساختمان جدید شورای شهر شیراز در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز برای رونق بافت تاریخی و مردم شهر شیراز موجب برکت شود، گفت: باید از اعضای شورای سوم و چهارم شهر شیراز برای تلاش در راستای ساخت سریع این مکان تشکر شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه در زمانی که تازه شهردار شده بودم این مکان تنها خاکبرداری شده بود، خاطرنشان کرد: با تلاش زیاد اعضای شورای سوم و چهارم این پروژه که چند سال روزی زمین مانده بود دوباره راه‌اندازی و ساخته شد.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه عملیات ساخت این پروژه و تکمیل آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تکمیل شد، تصریح کرد: ۳۰ هزار مترمربع از فضای مجموعه فرهنگی بین‌الحرمین شیراز در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفت که نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ هزار مترمربع از این فضا به ساخت سالن جلسات شورای شهر و بخش‌های اداری آن اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در کنار این مجموعه سالن اجتماعات با ظرفیت ۴۰۰ نفر نیز ساخته می‌شود، عنوان کرد: ساخت سالن‌های ورزشی مجهز در این مجموعه سبب رونق و نشاط جوانان می‌شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه دولت باید در تبیین جایگاه واقعی شورا‌ها تلاش کند و جایگاه واقعی شورا‌ها را در اختیار آنان قرار دهد، گفت: مجموعه‌ای متشکل از ۲۱ نفر از افراد دارای ظرفیت‌های بسیار باید امکان نظارت بر فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی حوزه فعالیت خود را داشته باشند.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه امروز تمام اختیارات در دست شهرداری نیست، اظهار کرد: با حضور در محله‌های شهر شیراز می‌توان این موضوع را به سادگی دریافت که عمده‌ترین مشکلات هر محله مربوط به مشکلات ناشی از فاضلاب، نبود درمانگاه، نبود کلانتری، نبود عابربانک و غیره است که هیچ یک از این موضوعات مربوط به شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه باید شورا‌ها این اختیارات را داشته باشند که از مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد دستگاه‌شان در مدت زمانی مشخص را بخواهند، خاطرنشان کرد: اگر شورا برنامه یک‌ساله همه دستگاه‌ها را داشته و بر آن نظارت کند، هزینه‌های دولت کاهش یافته و رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد.
نظرات بینندگان