کد خبر: ۶۸۸۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
اخبار لحظه ای اولین روز سفر رئیس جمهور به شیراز

روحانی: از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده است/ تمام قطعنامه ها را لغو می کنیم

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده ماست.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی دقایقی قبل وارد شیراز شد.

رئیس جمهور کشورمان که قرار است در سفر دو روزه خود و هیئت وزیران از نقاط مختلف شیراز و استان فارس دیدن کند در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب شیراز مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

روحانی در سخنانی کوتاه هدفش از سفر به شیراز و سومین حرم اهلبیت را بیان کرد.

روحانی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز: فارس پایگاه معنوی کشور است

روحانی در جمع خبرنگاران گفت: برای من و هیئت همراه جای بسی افتخار است که در این روز میهمان مردم فرهنگ دوست شیراز هستیم.

روحانی افزود: استان فارس استان حائز اهمیتی در جنوب کشور بوده و داری استعدادها و قابلیت‌های فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز مرکز علم، دانش، مرکز ادب و فرهنگ و تمدن و پایگاه بزرگ معنوی برای کشور است که از این رو حرم سوم اهل بیت(ع) نامیده شده است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به وجود آرامگاه حافظیه و سعدیه در شیراز تصریح کرد: استان فارس با دارابودن تخت‌جمشید و پاسارگاد مرکز تمدن باستانی است.

رئیس جمهور در خاتمه ضمن اشاره به فعالیت عشایر غیور در استان فارس، پیرامون مصوبات و طرح‌های دولت برای توسعه بیش از پیش استان فارس اظهار داشت: در این سفر همه مواردی که برای استان فارس در طول سال‌های 94 و 95 و بخشی از سال 96 مد نظر قرار گرفته، مورد توجه خواهد بود که بخشی از آن‌ها را در سخنرانی در جمع مردم و بخش دیگر را در جلسه شورای اداری مطرح خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظرات مردم و مطالبات مردم را می‌شنویم و امیدواریم که این سفر برای همه مردم خیر و برکت همراه داشته باشد.

روحانی وعده داد: در سخنرانی در حرم شاهچراغ به نکات مهمی اشاره خواهد کرد. رئیس دولت یازدهم با اشاره به طیف های مختلف استان فارس از حضور خود و همراهانش در جمع مردم شیراز اظهار خرسندی کرد.

قرار است رئیس جمهور تا دقایقی دیگر ضمن حضور در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی علیه السلام با مردم شیراز دیدار کند.

دیدار با ایثارگران، برگزیدگان، نخبگان، شاعران و هنرمندان در جلسه توسعه و سرمایه گذاران شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران از برنامه های شانزدهمین سفر استانی روحانی است.

زیارت حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، بازدید از شبستان جدید امام خمینی(ره) این حرم، بازدید ازنمایشگاه توانمندی های عشایر و مجموعه جهانی تخت جمشید، آرامگاه حافظ و سعدی، همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چند طرح از دیگر برنامه های رییس جمهور در سفر به استان فارس است.

سفر رئیس‌جمهور به فارس 2 روزه است و از صبح امروز تا عصر پنجشنبه ادامه دارد که در این سفر 11 وزیر، 6 نفر از معاونین و دستیاران رئیس‌جمهور روحانی را همراهی می‌کنند.

مردم در مسیر استقبال منتظر آمدن رئیس جمهور
دقایقی قبل خودروی حامل رئیس جمهور با گذر از خیابان های شیراز به مسیر اصلی استقبال وارد شد.

جمعیت استقبال کننده که از چهار راه شاهزاده قاسم به سمت حرم احمدی و محمدی منتظر آمدن رئیس دولت بودند، دقایقی قبل روحانی را با مشایعت گرم خود به سمت حرم شاهچراغ همراهی می کنند.

استقبال با ساز و نقاره عشایر فارس
حضور اقشار مختلف مردم بویژه عشایر فارس با لباس های محلی در جمع مستقبلین رئیس دولت به چشم می خورد.
عشایر با نواختن ساز و نقاره به استقبال روحانی آمده اند.

روحانی وارد حرم شاهچراغ شد
ساعت 10:50 دقیقه رئیس جمهور روحانی وارد جایگاه سخنرانی در حرم شاهچراغ شد و به ابراز احساسات مردم شیراز پاسخ گفت.

مردم شیراز: روحانی روحانی مقدم تو نورانی
رئیس جمهور اسلامی ایران در میان شعارهای مردم شیراز در جایگاه سخنرانی مستقر شد. روحانی روحانی مقدم تو نورانی، صلی علی محمد یاور رهبر آمد شعارهایی است که مردم سر دادند.

نماینده ولی فقیه در استان: مردم منتظر صحبت های رئیس جمهورشان هستند
آیت الله اسدالله ایمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور به امضای یک میثاق نامه در حمایت از تولید و صنعت و پیشرفت استان در سال 93 توسط همه مسئولان فارس اشاره کرد.
ایمانی افزود: امیدوارم این سفر هم مانند 15 سفر دیگر دولت به سایر استان ها مایه برکت باشد و موضوعاتی مانند خشکسالی و صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار: به چهره ماندگار تاریخ ایران و پرچمدار اعتدال و تدبیر خوش آمد می گویم
دکتر سید محمد احمدی استاندار فارس در سخنان کوتاهی ورود روحانی به شیراز را خیر مقدم گفت و از رئیس جمهور خواست مردم را با سخنان خود بهره مند کند.

رئیس جمهور: حافظ شیرازی خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد
دکتر روحانی با تبریک میلاد مسعود امام نهم به مردم شیراز سخنان خود را آغاز کرد.
رئیس جمهور با اشاره به فرهنگ و ادب و دینداری مردم از آثار تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان مهد تمدن ایران زمین یاد کرد.
روحانی با خواندن این مصرع حافظ شیرازی: «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» گفت: خط سیاست داخلی و خارجی ایران همین شعر حافظ است.
شیراز شهید مطهری را دوست دارد
رئیس دولت یازدهم گفت: اگر چند نفر در گوشه های از شیراز کاری انجام دادند آنها شیرازی نبودند. شیراز شهر مهمان نوازی و محبت است. شیراز معلم بزرگ استاد مطهری را دوست دارند. وی افزود: شیراز به شهید بهشتی و شهید دستغیب و بزرگان معنویت عشق می ورزد.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده ماست. وی گفت: تیم مذاکره کننده با صدای رسا از حقوق شما مردم دفاع می کند و با قدرت و منطق تمام قطعنامه ها را لغو می کنیم.

رئیس دولت اعتدال با اشاره به این که درس اعتدال و سیاست خارجه را از حافظ آموختیم گفت: محبت را از سعدی آموختیم که گفت «بنی آدم اعضای یک پیکرند» و ما همان راه را ادامه خواهیم داد. روحانی همچنین یادآور شد: حافظ به ما یاد خواهد داد که دین با ریا جفت نمی شود و سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی شود که ما همان راه را ادامه خواهیم داد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
خخخخخخخخخخ
یک شیرازی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
شیراز، شیراز محبت است و شیراز مهمان نوازی است. اگر دو، پنج و یا 10 نفرکاری برخلاف ادب کردند آنها شیرازی نبودند. شیراز، شیراز محبت و صفا و برادری و احترام به بزرگان و احترام به شهیدان. 

شاید بتوان گفت اشاره رییس جمهوری به حادثه حمله 18 اسفندماه 93 عده ای به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شهر شیراز بود. 

اما دکتر روحانی به این بسنده نکرد. رییس جمهوری این را نیز گفت: شیراز معلم ، استاد و علامه بزرگ مطهری را دوست دارد... همه شیراز بزرگ را می شناسند. 
حقیقت بگین لطفا !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
رییس جمهوری با اشاره به اینکه امسال سال وحدت، برادری و دوستی است، افزود: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر معنا می‌شود و اعتدال خلق و خوی ایرانیان در شیراز و استان فارس هویدا و آشکار است. شیراز شهر محبت و مهمان‌نوازی است و اگر چند نفر در گوشه خیابانی در شیراز کاری خلاف ادب انجام می‌دهند این ربطی به شیراز و شیرازی‌ها ندارد که احترام به بزرگان و شهیدان جزو مرام و اخلاق آنان است و شیرازی‌ها همه معلم بزرگوو استاد شهید مطهری و شهید بهشتی‌ها، شهید دستغیب‌ها و همه بزرگان دین و معنویت را عاشقانه دوست دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
روحانی با خواندن این مصرع حافظ شیرازی: «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» گفت: خط سیاست داخلی و خارجی ایران همین شعر حافظ است.

پس "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" تعطیل شد؟!!؟؟