کد خبر: ۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس در شیراز:

مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای حرم، عراق و سوریه را حفظ کرده است

اگر شهدای حرم نبودند، اکنون اثری از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق نبود

به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام علی شیرازی در یادواره شهداي شاخص مدافع حرم در شیراز با اشاره به اینکه شهید عبدالله اسکندری از دوران دفاع مقدس به دنبال شهادت بود، گفت: این آرزو به دلیل عزتی است که خداوند در دنیا به انسان می‌بخشد تا چشم حقیقت‌بین او روشن شود لذا چیزی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند و صحنه‌ای را مشاهده می‌کند که دیگران آن را مشاهده نمی‌کنند زیرا خداوند پرده را پیش چشمان او کنار زده است.

وی بیان کرد: گاهی به شهدایی که از ما جدا شده‌اند توجهی نداریم؛ آنان در کنار بودند و زندگی کردند و جزو اولیای خاص خداوند بودند و اصولاً کسی که به این رتبه نرسد، قطعاً به مقام شهادت نخواهد رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس وصف کلی شهدا را غلبه بر هوای نفس، داشتن اخلاص، ایمان، توکل و تقوا دانست و گفت: یک عده از شهدا هستند که با دیگران متفاوت هستند و دقیقاً چنین کاری را انجام داده‌اند یعنی علاوه بر اینکه از بیت نفسانی خود هجرت کردند از دیار، شهر و سرزمین خود نیز در راه خدا و برای بقای دین و اسلام هجرت کردند که شهدای حرم، همگی این ویژگی را داشتند.

وی گفت: شهداي حرم اكثراً دوران جواني را پشت سر گذاشته بودند و لذا در مبارزه‌ای پیروز شدند که تنها به یک چیز اندیشیدند و آن احیای دین خدا در میدان مبارزه بود که موفق شدند.

اگر شهدای حرم نبودند، اکنون اثری از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق نبود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس بیان کرد: اگر شهدای حرم نبودند، اکنون اثری از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق نبود لذا امروز این خون‌ها، شهادت‌ها، رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای حرم، عراق و سوریه را حفظ کرده است و اگر آنان در این راه فدا نمی‌شدند، اثری از حرم‌های اهل بیت(ع) نبود.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهدای حرم، حقیقتاً عارف بودند، گفت: این شهدا که هدفشان دین خدا و دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) بود، دارای دو اجر شهید هستند که ائمه اطهار نیز در برخی از احادیث بیان کرده‌اند که برخی از شهدا دارای دو اجر شهید هستند و رتبه آنان از یک شهید بالاتر است،کسی که در این عصر هجرت می‌کند و در مقابل دشمن برای دفاع از حریم آل الله و حرم اهل بیت(ع) از تمام هستی خود می‌گذرد، دارای چنین جایگاهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با تأکید بر اینکه شهدا زنده هستند و بر کارهای ما نظارت دارند، گفت: اگر این شهدا نبودند امروز نه در ایران می‌توانستیم در امنیت زندگی کنیم و نه دیگر نامی از اسلام و قرآن در جهان باقی مانده بود لذا حیات شهید همین است که به جامعه اسلامی و جبهه مقاومت، حیات می‌بخشد، دشمن را ذلیل می‌کند و شکست می‌دهد و خوار می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: امروز دشمن برای محاصر جمهوری اسلامی ایران، به افغانستان، عراق و سوریه حمله کرد و گروه‌های تروریستی خود را به این کشورها فرستاد از سوی دیگر در لبنان و غزه نیز جنایت‌های فراوانی را انجام دادند اما هیچگاه موفق به دستیابی به اهداف خود نشدند.

امروز حاکمیت عراق، یک حاکمیت مردمی و دینی است

شیرازی بیان کرد:امروز حاکمیت عراق، یک حاکمیت مردمی و دینی است که عشق به ملت ایران، انقلاب و جمهوری اسلامی و همچنین عشق به ولی فقیه امام خامنه‌ای بر دل‌های آن‌ها حاکم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفت: سال گذشته در ایام خردادماه بود که داعشی که در سوریه شکست خورده بود، به عراق حمله کرد تا تمام نقاط این سرزمین را اشغال کند اما چه اتفاقي افتاد؟ آن‌ها مي‌خواستند با اين حركت قدرت اسلام و جمهوری اسلامی را ضعيف كنند اما كار بر عكس شد و روز به روز عشق به ملت ايران و جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي در دل مردم عراق بيشتر شد همچنین مي‌خواستند سوريه را از بين ببرند نتوانستند، چنانچه در غزه و لبنان نیز موفق نبودند.

بسیج جهانی اسلام و دفاع وطنی در عراق، سوریه، یمن، لبنان، افغانستان و ... شکل گرفته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس اظهار کرد: روزي كه امام راحل قطعنامه را پذيرفت عده‌اي مي‌گفتند این صلح و شكست است و اما امام فرمودند ما امروز بايد بسيج جهاني اسلام را شكل دهيم که برخی آن را قبول نکردند اما امروزه مشاهده می‌کنیم که بسیج جهانی اسلام و دفاع وطنی در عراق، سوریه، یمن، لبنان، افغانستان و ... شکل گرفته است.

وی بیان کرد: امروز نيروهاي مسلمان افغاني در كشورهاي اسلامي براي دفاع از حرم با ايمان و معنويت بالا و تقوا با روحيه بلند شهادت طلبي دشمن و داعش را شكست مي‌دهند و این همان بسیج جهانی اسلام و آرمان امام خمینی(ره) است که امروز تحقق پیدا کرده است و دشمن از این قدرت می‌ترسد اما به یاری خدا این قدرت به زودی زود استکبار جهانی، آمریکا و رژیم آل سعود را هم ساقط خواهد کرد.

شیرازی گفت: نيروهاي مسلح، سپاه پاسداران و بسيج ما اقتدار و شوكت دارد و بسيج جهاني اسلام در كنار انقلاب اسلامي ايستاده است لذا دشمنان اسلام نمي‌توانند و قادر نيستند در مقابل اين اراده عظيم ملت‌ها بايستند و به ياري خدا شكست خواهند خورد.

نظرات بینندگان