کد خبر: ۷۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

مهمترین بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم امام (ره)

امام مثل بعضی از تئوری سازان روشنفکر و اندیشه پردازان ذهنی نبود که در محافل ، حرفهای زیبا می زنند اما در میدان عمل کارآیی ندارند .
به گزارش شیرازه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز(پنجشنبه) و در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در جمع پرشکوه انبوه زائران مرقد مطهر ایشان، بیانات بسیار مهمی را ایراد فرمودند.

مهمترین محور بیانات معظم له را خبرگزاری ایرنا به شرح زیر منتشر کرده است.

**همه مذاهب اسلامی این منجی را از ذریه پیامبر خاتم و به نام مهدی (عج) می شناسند که در این میان ، شیعیان با ادله مسلم و قطعی ، حضرت ولیعصر را با خصوصیات مشخص و معین ، فرزند امام یازدهم می دانند و او را معرفی و اثبات می کنند .

**اثبات اسلام ناب محمدی ونفی اسلام آمریکایی ، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران ، اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت باتمرکزهای دولتی ، حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافیگری ، حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بی ملاحظه با قلدران بین المللی ، استقلال و رد سلطه پذیری و تاکید بر وحدت ملی از اصول مستند مکتب امام است.

**امام بزرگوار بر خلاف برخی که سعی می کنند او را در زمان خودش محصور کنند مظهر حرکت عظیم و تاریخ ساز ملت ایران است؛ طبعا' تحریف شخصیت او ، زیانهای فراوانی را در استمرار این حرکت ایجاد می کند بنابراین باید در این زمینه ، کاملا' هوشیار بود .

**مکتب 'فکر ی، سیاسی و اجتماعی' امام خمینی 'نقشه راه ملت ایران' برای دستیابی به اهداف بزرگی همچون عدالت و پیشرفت و اقتدار است ؛ بدون شناخت 'صحیح و تحریف نشده امام' امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت .

**امام با تکیه بر منظومه منسجم فکری خود ، برای مسائل مورد ابتلای جامعه ایران و جوامع بشری ، راه حل می داد و ملتها ، ارزش این راه حلها را احساس می کردند و به همین علت ، مکتب امام در میان ملتها گسترش می یافت .

**امام مثل بعضی از تئوری سازان روشنفکر و اندیشه پردازان ذهنی نبود که در محافل ، حرفهای زیبا می زنند اما در میدان عمل کارآیی ندارند .

**تحریف شخصیت امام ، تحریف راه امام و تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و اگر راه امام (ره) گم یا فراموش و یا خدائی نکرده عمدا' به کنار گذاشته شود ، ملت ایران سیلی خواهد خورد .

**استکبار جهانی و قدرتهای زورگو همچنان چشم طمع به ایران بعنوان کشوری بزرگ ، ثروتمند و مهم در منطقه دارند ؛ قدرتمندان دغل باز دنیا هنگامی از این طمع سیری ناپذیر خود دست برخواهند داشت که ملت ایران به چنان پیشرفت و قدرتی برسد که امید آنها قطع شود.

**موضوع تحریف شخصیت امام (ره) موضوعی با سابقه ای طولانی و از ابتدای انقلاب اسلامی است ؛ تلاش دشمن از ابتدای انقلاب و در زمان حیات امام (ره) نیز این بود تا در تبلیغات جهانی ، ایشان را یک انقلابی خشک و خشن و غیر قابل انعطاف و بدون عاطفه معرفی کند .

**امام بزرگوار (ره) در مقابل قدرتهای مستکبر ، دارای شخصیتی قاطع و غیر متزلز ل بود اما در عین حال مظهر عاطفه و لطافت و محبت و دلدادگی در مقابل خدا وخلق خدا بویژه قشرهای مستضعف بود .

**در زمان حیات امام (ره) عده ای هر حرفی را که به نظر آنها پسندیده می آمد به امام نسبت می دادند در حالیکه هیچ ارتباطی باشخصیت ایشان نداشت ؛ بعد از رحلت امام (ره) این جریان ادامه داشت تا جایی که برخی امام را بعنوان یک انسان لیبرال مسلک که هیچ قید و شرطی در رفتارهای سیاسی ، فکری و فرهنگی ایشان وجود ندارد معرفی می کنند ، در حالیکه این نگاه بشدت غلط و خلاف واقع است .

**تنها راه شناخت صحیح و دقیق شخصیت امام (ره) شناخت و بازخوانی اصول و مبانی مکتب فکری ایشان است ؛اگر شخصیت امام بر اساس این روش شناخته نشود ممکن است عده ای امام را براساس سلیقه های فکری خود معرفی کنند .

**'اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی' ، یکی از این اصول است و امام (ره) همواره اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی قرار می داد .

**امام (ره) همواره افرادی را که قائل به جدایی جامعه و رفتار اجتماعی انسانها از دین بودند در کنار افرادی قرار می دادند که به دین نگاه عقب افتاده و متحجرانه و غیرقابل فهم برای انسانهای نواندیش داشتند .

**هر دو شاخه اسلام آمریکایی همواره مورد حمایت زورگویان جهانی و آمریکا قرار داشته است؛امروز نیز جریان منحرف داعش و القاعده و همچنین جریانهای به ظاهر اسلامی ولی بیگانه با فقه و شریعت اسلامی ، مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستند .

****از دیدگاه امام (ره) اسلام ناب ، اسلام مبتنی بر کتاب و سنت است که با دیدگاهی روشن و متناسب با شرایط زمان و مکان ، شناخت نیازهای بالفعل جوامع اسلامی و بشر و در نظر گرفتن روشهای دشمن با استفاده از شیوه و متد علمی جا افتاده و تکمیل شده در حوزه های علمیه بدست می آید.

**در مکتب فکری امام (ره) ، اسلام آخوندهای درباری و اسلام داعشی از یک طرف و اسلام بی تفاوت در برابر جنایتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و چشم دوخته به قدرتهای بزرگ از طرف دیگر ، هر دو به یک نقطه می رسند و هر دو مردود هستند ؛کسی که خود را پیرو امام (ره) می داند باید با اسلام متحجر واسلام سکولار مرزبندی داشته باشد .

**امام بزرگوار (ره) همواره به وعده الهی و صدق آن اعتقاد داشت و در مقابل به وعده های مستکبران و قدرتمندان جهانی ، مطلقا' اعتماد نداشت؛این ویژگی بارز امام (ره) موجب شده بود که ایشان مواضع خود را صریح و قاطع و بدون رودربایستی بیان کند .

**امروز ما این موضوع را بطور کامل لمس کرده و متوجه شده ایم که چرا نمی توان به وعده های مستکبرین اعتماد کرد زیرا آنها در جلسات خصوصی صحبت هایی را می کنند که در جلسات عمومی خلاف آنرا می گویند وعمل می کنند .

**اعتماد به خدا و بی اعتمادی به مستکبرین ' از اصول مسلم مبانی فکری امام (ره) بود؛ البته این موضوع به معنای قطع رابطه با دنیا نبود زیرا ارتباط در حد معمول و محترمانه وجود داشت ولی هیچگونه اعتمادی به مستکبران و دنباله روهای آنها وجود نداشت .

**امام بزرگوار (ره) در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی ، سازندگی ، تبلیغاتی واز همه بالاتر در مسائل انتخابات ، همواره بطور واقعی به نیرو و رای مردم اعتقاد داشت و معتقدِ تکیه به مردم بود.

**در طول 10 سال حیات امام (ره) بعد از انقلاب که هشت سال آن دوران جنگ تحمیلی بود ، حدود 10 انتخابات برگزار شد که حتی برای یک روز هم زمان برگزاری این انتخابات ها تغییر نکرد و در وقت مقرر خود برگزار شدند زیرا امام (ره) برای رای ، افکار و تشخیص مردم به معنای واقعی کلمه ، احترام قائل بود ؛ حتی در مواردی ممکن بود تشخیص و انتخاب مردم با نظر امام (ره) یکسان نبود اما امام برای آراء مردم احترام قائل بود .

**میان امام (ره) و مردم رابطه ای متقابل وجود داشت . امام مردم را دوست داشت و مردم هم امام را .

**در بُعد مسائل داخلی ، امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود و نابرابری اقتصادی و اشرافی گری را با شدت و تلخی رد می کرد ؛امام (ره) به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت اجتماعی بود

**امام بزرگوار (ره) همواره می گفت ، این کوخ نشینان و فقرا هستند که بدون اظهار نارضایتی از مشکلات و سختی ها در صحنه حاضر هستند در حالیکه طبقات برخوردار ، در مشکلات بیشتر ابراز نارضایتی می کنند .

**در بعُد خارجی ، امام (ره) صریحا' در جبهه مخالفِ قلدران بین المللی و مستکبران بود و در حمایت از مظلومان هیچ ملاحظه ای نمی کرد .

**امام (ره) با مستکبرین سرآشتی نداشت ، واژه 'شیطان بزرگ' برای آمریکا را یک ابداع عجیب از طرف امام (ره) دانستند و خاطر نشان کردند : امتداد معرفتی و عملیِ تعبیر 'شیطان بزرگ' بسیار زیاد است زیرا وقتی به کسی لقب شیطان داده می شود ، رفتار و برخورد و احساسات باید در چارچوب 'شیطان صفتی' او باشد؛امام (ره) تا آخرین روز حیات خود ، همین احساس را نسبت به آمریکا داشت و ضمن آنکه تعبیر ' شیطان بزرگ' را بکار می برد ، از بن دندان هم به آن اعتقاد داشت؛**امام (ره) در چارچوب این اصل فکری خود ، همواره در مقابل آمریکا و دستگاه سیاسی و امنیتی آن موضع گرفت و متقابلا' از ملت های مظلوم بویژه مردم فلسطین با کمال صمیمیت و قاطعیت حمایت کرد.

**ما امروز به همان اندازه که با رفتارهای وحشیانه و ظالمانه جریان داعش در عراق و سوریه مخالفیم ، با رفتار ظالمانه پلیس فدرال آمریکا در داخل این کشور مخالفیم و هر دو رفتار را همانند یکدیگر می دانیم.

**ما به همان اندازه که با محاصره ظالمانه مردم مظلوم غزه مخالفیم با بمباران مردم بی پناه یمن مخالف هستیم ، به همان اندازه که با سخت گیری بر ضد مردم بحرین مخالفیم با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مردم افغانستان و پاکستان مخالفیم .

**مسئله فلسطین عرصه یک مجاهدت واجب و لازم اسلامی است و هیچ حادثه ای ما را از مسئله فلسطین جدا نخواهد کرد ؛ ممکن است کسانی در صحنه فلسطین به وظیفه خود عمل نکنند اما آنچه مورد تایید ما است ، مردم و مجاهدان فلسطینی هستند .

** تفرقه افکنی مذهبی و قومی جزو سیاستهای قطعی دشمن است ؛امام بزرگوار ما از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابله با این توطئه، تکیه کم نظیری بر وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت داشتند؛همه، چه سنی و چه شیعه باید توجه کنند که بازی دشمن را نخورند.

** هم آن تسننی که مورد حمایت امریکاست و هم آن تشیعی که از لندن به دنیا صادر می شود، هر دو برادران شیطان و عوامل استکبار و غرب هستند.

**دشمن اصل موجودیت اسلام را تهدید می کند و همه اقوام و مذاهب باید در کنار یکدیگر با تشکیل «ید واحده» اجازه ندهند دشمن به قلمرو وسیع دنیای اسلام نفوذ کند.

**همه بدانند که هدف دشمن بازگشت به دوران سلطه بی قید و شرط خود بر این کشور است و اخم، لبخند، وعده و تهدیدهای او نیز برای دستیابی به همین هدف است؛دشمن با اسلام مخالف است، چون اسلام نیروی مقاوم در مقابل این توطئه است، آنها با ملت ایران هم مخالفند، چون ملت مقابل آنها مثل کوه استوار ایستاده است.

**دشمن در میان ملت با هر کسی ایستادگی بیشتری بکند، بیشتر مخالف است، آنها با عناصر مومن و حزب اللهی و سازمانها و نهادهای انقلابی بیشتر مخالفند چون می دانند که این عناصر سدهای محکم و مستحکمی در مقابل نفوذ دشمن هستند.
نظرات بینندگان