کد خبر: ۷۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

شهردار شیراز: نرخ عوارض حتما تغییر می‌یابد/ عضو شورای شهر: از شهردار منطقه 10 متشکرم و از شهردار منطقه 9 انتقاد دارم

پاک‌فطرت گفت: باید طوری عوارض نرخ‌گذاری شود که هم مردم بتوانند پروانه دریافت کنند و هم اینکه درآمد شهرداری تأمین شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا پاک‌فطرت در جلسه علنی شورای شهر شیراز بیان داشت: مسئولان شهرداری شیراز برای تغییر نرخ عوارض شهرداری به اتفاق‌نظر واحد رسیده و این موضوع در اولویت برنامه‌ها قرار دارد؛ باید طوری عوارض نرخ‌گذاری شود که هم مردم بتوانند پروانه دریافت کنند و هم اینکه درآمد شهرداری تأمین شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری از یک ماه گذشته بر روی موضوع تغییر نرخ عوارض برنامه‌ریزی کرده و به‌زودی نیز این مهم تعیین تکلیف می‌شود.

وی گفت: علت تأخیر در ساخت پل بر روی رودخانه حجت‌آباد شیراز، باتلاقی بودن رودخانه و سیلابی شدن آن در زمستان است؛ با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا قبل از آغاز بارش‌های امسال مراحل اجرای این پل در کف رودخانه به پایان می‌رسد.

پاک‌فطرت افزود: بهره‌برداری پیش از موعد طرح‌های شهری شیراز در برنامه عمرانی شهرداری قرار گرفته و تاکنون نیز در برخی طرح‌های شهری محقق شده است.

با وجود اعلام پیشرفت 75 درصدی پل رودخانه حجت‌آباد هنوز شمع‌های وسط رودخانه هم زده نشده است

محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز در این نشست از تأخیر ایجادشده توسط شهرداری منطقه 9 در ساخت پل بر روی رودخانه حجت‌آباد انتقاد کرد.

وی با گلایه از هیئت‌رئیسه شورا به خاطر عدم برگزاری جلسه غیرعلنی گفت: قرار بود هر چهار جلسه یک‌بار یک نشست غیرعلنی برگزار شود تا شوراییان بتوانند مسائل و مشکلاتشان را در آنجا بیان کنند اما با گذشت شش ماه و با وجود دو بار درخواست برگزاری نشست غیرعلنی به هیئت‌رئیسه هنوز به این تقاضا پاسخ داده نشده است.

این عضو شورا تصریح کرد: از شهردار منطقه 10 که تقاطع آفرینش را 9 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رساند تشکر می‌کنیم؛ اما از شهردار شیراز و شهردار منطقه 9 در بحث پل رودخانه‌ حجت‌آباد گلایه‌مند هستیم.

تذروی افزود: قرار بود پل حجت‌آباد شهریورماه آماده شود، شهردار منطقه هم میزان پیشرفت پروژه را 75 درصد اعلام کرد اما در بازدیدی که از این پروژه داشتیم دیدیم هنوز شمع‌های وسط رودخانه هم زده نشده است؛ من فنی و عمرانی نیستم اما اعلام این میزان پیشرفت فیزیکی هم جای تعجب دارد، مطالب زیادی دارم که اگر شرایط فراهم نشود بدون رودربایستی خواهم گفت.

نظرات بینندگان