کد خبر: ۷۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

تونل 650 متری جاده شیراز- کازرون در دهه فجر «روشن» می شود

رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون: قول می دهم که تا دهه فجر امسال روشنایی این تونل به بهره برداری برسد.
به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، پس از گذشت 10 سال از افتتاح جاده جدید کازرون به شیراز، هنوز یکی از تونل های این مسیر به طول 650 متر، تاریک و بدون روشنایی است. چند نفر از رانندگانی که از این مسیر رفت و آمد کرده اند گفتند: نبود روشنایی در این تونل باعث بروز تصادفاتی شده است.

 آنان اعلام کردند: چون از نور روشن بیرون از تونل یک دفعه وارد تاریکی می شویم درصورتی که با جاده آشنا نباشیم باعث از دست دادن کنترل خودرو می شویم که نتیجه آن برخورد به دیواره تونل یا انحراف به چپ خودرو است.

 این رانندگان از مسئولان تقاضا کردند روشنایی تونل این مسیر را که محل دسترسی و اتصال سه استان فارس، بوشهر و خوزستان است ، تأمین کنند.

برای اطلاع از اقدامات اداره راه وشهرسازی کازرون در تامین روشنایی این تونل با محمدرضا نکویی بخش رئیس این اداره گفت و گو کردیم.

 وی گفت: با بیش از 10 سال سابقه بهره برداری از این تونل در گذشته اقدامی برای روشن کردن آن صورت نگرفت اما با پیگیری های مسئولان شهرستان کازرون، امسال با اعتباری افزون بر 700 میلیون تومان از اعتبارات معاون راهداری وزارت راه و شهر سازی از چند ماه قبل عملیات روشن کردن این تونل شروع شده است.

 نکویی بخش ادامه داد: روشنایی تونل به دو پیمانکار سپرده شده که انتقال برق به مسافت حدود دوکیلومتر با اعتبار400 میلیون تومان و نصب روشنایی داخل تونل به پیمانکار دیگر با اعتبار 300 میلیون تومان واگذار شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی کازرون بیان کرد: خط انتقال برق تا ورودی تونل به مسافت دو کیلومتر به اتمام رسیده است و پیمانکار نصب روشنایی داخل تونل هم کار را شروع کرده است.

 وی افزود: یکی از مشکلاتی که داخل تونل وجود دارد و کار به کندی انجام می شود ترافیک سنگین وسایل نقلیه است که از این مسیر عبور می کنند و ممکن است خطراتی داشته باشد اما قول می دهم که تا دهه فجر امسال روشنایی این تونل به بهره برداری برسد.

نظرات بینندگان