کد خبر: ۷۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: برای نامگذاری خیابان ها از اسامی شهدای همان محل استفاده شود

محمدیان گفت: معرفی اسامی مانند معاد، عدالت، قیامت و سایر مفاهیم متعالی به‌عنوان اسم خیابان و معبر در شأن و جایگاه این مفاهیم نیست
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در جریان مطرح‌شدن پیشنهاد‌های کمیته نام‌گذاری شورا گفت: معرفی اسامی مانند معاد، عدالت، قیامت و سایر مفاهیم متعالی به‌عنوان اسم خیابان و معبر در شأن و جایگاه این مفاهیم نیست واین مفاهیم را به حیطه مشکلات اجتماعی و برخی آسیب‌های شهری وارد می کند چنان‌که اگر فساد یا سرقتی در خیابانی با نام «دیانت» یا «عبادت» رخ دهد چندان پسندیده نیست و در این راستا استفاده از اسامی شهدای همان محل و یا اسامی نشاط‌بخش برای عنوان خیابان و کوچه بهتر است.

برای مزین کردن گذرها و خیابان‌ها به نام شهدا در هر محله بهتر است از نام شهدای همان محله استفاده شود

زارع نیز در این خصوص گفت: برای مزین کردن گذرها و خیابان‌ها به نام شهدا در هر محله بهتر است از نام شهدای همان محله استفاده شود.

رئیس شورای نامگذاری هم از اعضای شورا تقاضا کرد: با توجه به اینکه در هر جلسه از اعضا دعوت می شود در این جلسات شرکت کنند و در نامگذاری‌ها همفکری بیشتری با شورای نامگذاری داشته باشند.

محمدرضا هاجری، رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر شيراز هم در این جلسه خواستار جلوگيري از شايعه‌سازي در خصوص احتمال ماندن يا رفتن مديران در فارس و شيراز همزمان با نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس شد و تاكيد كرد: اين شايعات، ثبات مديريت‌ها را با مشكل مواجه كرده و روحيه يأس و نااميدي را در جامعه دامن مي‌زند.

وي با انتقاد از تب سفرهاي خارجي نزد مسئولان گفت: بعضی تبدیل به مارکوپولو شده‌اند غافل از اینکه گزارش سفرهای پرتعداد خارجی و داخلی از طریق سایت‌ها و پیامک‌ها، همچون سوهان، روح و روان شهروندان را می‌خراشد.

نظرات بینندگان