کد خبر: ۷۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

معاون دادگستری فارس: دستگاه‌های فرهنگی استان نگاهی هم به زحمات قوه قضاییه داشته باشند

نجیبی گفت: شهید بهشتی از معماران اصلی قانون اساسی و متفکر اسلامی بود؛ برخلاف عده‌ای که اسلام را تنها در حوزه‌های علمیه و حوزه‌های اخلاق ارائه می‌دادند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، سيد عبدالنبي نجيبي در نشست خبری هفته فوه قضائیه گفت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و از معماران اصلی قانون اساسی بود که در کنار امام و رهبری به‌عنوان تئوریسین‌های نظام است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانستیم الگوهای غربی را همان‌طور که وجود دارند به کار ببریم، گفت: به نیروهایی مانند شهید بهشتی لازم داشتیم که هم واجد اسلام باشند و هم به علوم روز و به‌ویژه پیشرفت‌های علوم اسلامی آشنا باشند.

معاون دادگستری فارس تصریح کرد: وی بسیار مسلط و با آینده‌نگری حرف می‌زند که اهمیت برخی ایده‌های وی را امروز درمی‌یابیم، مثل پلیس قضایی که امروز اهمیت آن را یافته‌ایم.

نجیبی با بیان اینکه شهید بهشتی مدل اسلام حکومتی را ارائه داد، گفت: شهید بهشتی از معماران اصلی قانون اساسی و متفکر اسلامی بود، برخلاف عده‌ای که اسلام را تنها در حوزه‌های علمیه و حوزه‌های اخلاق ارائه می‌دادند.

وی تصریح کرد: مهم است شخصیت‌های این‌چنینی را به مردم بشناسانیم و برای متفکران الگوسازی و یک مدل بومی تهیه کنیم.

معاون دادگستری فارس اضافه کرد: بزرگداشت شهید بهشتی فقط بحث قوه قضائیه نیست، بحث بزرگداشت مقام شهید و یک تفکر و نگرش دینی است.

نجیبی بیان داشت: ما هم به عنوان کسانی که سنگربانان حوزه عدالت هستیم سعی می‌کنیم به شهید بهشتی تأسی کنیم و از دستگاه‌های فرهنگی استان انتظار داریم در کنار پرداختن به اندیشه‌های ژرف شهید بهشتی نگاهی هم به زحمات قوه قضاییه داشته باشند و ما هم سعی می‌کنیم فضایی را برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات قوه قضاییه ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان