کد خبر: ۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

روزانه هشت نفر در کشور به خاطر مصرف مواد مخدر می‌میرند/ مسئولیت تیم هسته ای با این همه لطف و محبت رهبری سنگین است

امام جمعه شیراز گفت: اقتصاد مقاومتی با همین سازوکارهایی که ما داریم عملیاتی است به شرط اینکه به نیروهای درون جامعه توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با بیان اینکه جهان امروز به حوادث مختلفی گرفتار شده و به بحران‌هایی گرفتار است که در اثر سوء تدبیر و عملکرد مسئولان جهان و دنیاست، اظهار داشت: جهان امروز با بحران فقر، بحران حملات هسته‌ای و بالاخره بحران محیط زیست و امروز با بحران مواد مخدر دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ مواد مخدر به‌ویژه آنچه امروز به نام مواد مخدر صنعتی آسان و راحت در دسترس آحاد جامعه قرار گرفته ابزاری برای به هم زدن نظم جامعه، بالا بردن سطح جرم و بزه در جامعه، به هم ریختن مسیر اقتصاد سالم را و تزریق کردن پول حرام در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر سال 2001 وارد افغانستان شد، گفت: از 2001 تا 2014 نتیجه ورود امریکا و مبارزه امریکا با مواد مخدر این بود که کشت تریاک در افغانستان 35 برابر شد و این نتیجه مبارزه امریکا با مواد مخدر بود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در سال گذشته در کشور ما بیش از 500 تن مواد مخدر کشف شد، بیش از 270 هزار نفر در رابطه با قاچاق و سایر جابجایی مواد مخدر دستگیر و زندانی شدند، هرروز به‌طور متوسط هشت نفر در کشور ما به خاطر مصرف مواد مخدر می‌میرند و از بین می‌روند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بیش از 3700 نفر از نیروهای عزیز جمهوری اسلامی در راه مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند، تصریح کرد: باید به فکر این بحران افتاد و جامعه باید برای مهار آن اقدام کند و گام بردارد، امروز تمام دستگاه‌های ما اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت، مدارس، حوزه‌های علمیه، نخبگان جامعه و دستگاه‌های قضایی باید دست به دست هم بدهند و همه طرحی برای پیشگیری و برای بالا بردن ضریب امنیت در مقابل این حادثه و ایجاد آرامش در جوانان که به سمت‌وسوی این مواد راه پیدا نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ حرکتی جهادگونه ضرورت دارد که همه با هم با این بحران عظیم مبارزه کنیم.

وی بیان کرد: در استان ما و مرکز استان هم می‌طلبد که برای سلامت افراد و جلوگیری از آلوده شدن افراد سالم برنامه‌ریزی‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون داشته باشیم و امیدوارم برای این کار سرمایه‌گذاری‌های لازم در دستور کار قرار گیرد و اعتبارات لازم به این کار اختصاص بدهیم.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگزاران و دولتمردان در ضیافت افطاری اشاره و بیان داشت: معظمٌ‌له در این دیدار که محضرشان شرفیاب بودند نکاتی اصولی و اساسی بری چندمین بار گوشزد کردند؛ نکات فراوان که هرکدام به جای خود بسیار اثرگذار و نقش‌آفرین بود.

وی به چهار محور اصلی این دیدار اشاره و بیان کرد: محور اول که موردنظر رهبر معظم انقلاب از آغاز سال تا به امروز و قبل از آن به مناسبت‌های مختلف بوده همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است که دولت با مردم شفاف، خودمانی و راست برخورد کند و ملت هم به دولت اعتماد لازم را داشته باشند، رهبر معظم انقلاب از انتقاد استقبال می‌کنند اما انتقادی که با حقایق موجود منطبق باشد و بر اساس انصاف همراه باشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: محور دوم اینکه مسئله هسته‌ای برای چندمین بار موردتوجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و درباره آن نکات لازم را بیان داشتند، سیر تاریخی مذاکرات از کجا شروع شده و دشمنی‌های آمریکا از چه زمانی آغاز شده است اشاره فرمودند، بی‌اعتمادی مردم به آمریکا را مطرح کردند، عهدشکنی آمریکا را در طول تاریخ و حیاتش بازگو کردند و حمایت از اصل مذاکرات، از توافق و توافق خوب و محورهایی که باید بر اساس آن توافق انجام بگیرد اشاره فرمودند و این نکته به‌صراحت بیان کردد که مردم بدانند آنچه مقام معظم رهبری در جلسات عمومی مطرح کردند و می‌کنند همان است که در جلسات خصوصی هم دنبال می‌کنند؛ این‌چنین نیست که تکلیفی به عهده رهبری بیاید و رهبری آن را انجام ندهد و مردم بخواهند قبل از او آن تکلیف را دنبال کنند. وظیفه ما تبعیت و همراه با رهبری حرکت کردن است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از توافق خوب استقبال کردند و تیم مذاکره‌کننده را انسان‌هایی امین، شجاع، غیور و متدین معرفی کردند و اینها نکاتی است که برای ما درس است و برای آنها هم درس است یعنی آنها باید توجه داشته باشند این اعتماد رهبری شوخی نیست، این‌همه لطف و محبت رهبری ساده نیست که به جمعیتی بفرماید امین، شجاع، غیور و متدین و آنها در مقابل این کلمات و بار سنگین این کلمات چه مسئولیت عظیمی در حفظ حقوق مردم، حقوق هسته‌ای، عزت مسلمین و عزت اسلام عهده‌دار هستند.

آیت‌الله ایمانی گفت: آمریکا می‌خواهد توافقی که در آن توافق به قول خودش توافق خوب باشد و همه‌چیز ما را در هم بشکند و انقلاب ما را به ستوه بیاورد، وارد میدان شود و این است که باید مردم ما و تیم مذاکره‌کننده ما و دولت ما با هوشیاری و آگاهی نقشه‌های این دشمن خبیث که بیش از 60 و چند سال است دشمنی صریح با مملکت و کشور ما داشته فراموش نکنند.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی در سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی با همین سازوکارهایی که ما داریم عملیاتی است به شرط اینکه به نیروهای درون جامعه توجه کنیم، ما در اوج تحریم در هوا و فضا رشد کردیم، در اوج تحریم توانستیم 20 درصد سوخت هسته‌ای ایجاد کنیم و رآکتور تهران را دنباله حرکتش را ادامه بدهیم و اجازه توقف ندهیم، این دستاوردها ساده و ارزان نبوده است.

امام جمعه شیراز در بخش پایانی سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ششم تیرماه مصادف است با سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب در سال 1360 در مسجد ابوذر تهران که خدای متعال این ذخیره را برای دنیای اسلام نگه داشت و امروز نه تنها جهان اسلام که دنیای مستضعفان از وجود او متنعم است.

وی بیان کرد: هفتم تیر شهادت شهید بزرگوار آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از خادمان نظام جمهوری اسلامی در دفتر حزب جمهوری اسلامی که با نقشه و توطئه منافقین به شهادت رسیدند. مرحوم بهشتی معمار قانون اساسی بود، مرحوم بهشتی منشوری دارد که در آن منشور مسائل و مطالبی که امروز جامعه ما با آن روبروست او پیش‌بینی کرد و طراحی کرد.

نظرات بینندگان