کد خبر: ۷۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی:

دانشگاه ها جولانگاه اساتید دگراندیش نباشد/ تشکر از آیت الله دستغیب

امام جمعه شیراز گفت: دانشگاه مرکز تولید علم است و باید این رشد شتابان ادامه پیدا کند به ویژه اساتید مومن و انقلابی و آنانی که هدفمند حرکت می کنند.
به گزارش شیرازه، همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم مومن و متدین سومین حرم اهل بیت علیه السلام در صحن بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم علیه السلام  به امامت آیت الله ایمانی اقامه شد.

 آیت الله ایمانی در خطبه های نماز عید فطر اظهار داشت: امسال روز قدس و این هفته، هفته همبستگی با مردم ستمدیده یمن اعلام شده است. مردمی که از 6 فروردین تا امروز زیر شکننده ترین بمباران هوایی همه امکانات خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه حکومت آل سعود برای اغراض خودش و اهداف اسرائیل و تبعیت بی چون و چرا از آمریکا مردم مظلوم یمن را آماج حملات خود قرار داده است گفت: آل سعود همه زیر ساخت های یمن را نابود کرده، مدارس، بازار، بیمارستان، مراکز تجمع را موردحمله قرار داده. همبستگی با این ملت مظلوم وظیفه همه مسلمانان جهان و به ویژه امت اسلامی ایران است.

آیت الله ایمانی به مراسم افطار هیئت دولت به میزبانی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت به توصیه امیرالمومنین به مالک اشتر اشاره کرد و پرهیز از هوای نفس و رسیدن به تقوای الهی، امانتداری مسئولان در زمان مسئولیت خود، از صمیم قلب مردم را دوست داشتن و اینکه شهروند در حکومت اسلامی باید از عطوفت اسلامی بهره‌مند باشد و انجام خدمت بی‌منت به جامعه نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب به دولتمردان توصیه فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به دیدار صمیمی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که دانشگاه‌ها نباید برای تشکل‌های دینی و انقلابی که سیاسی‌کاری را سرلوحه کار خود قرار نداده‌اند، محدودیت ایجاد کنند.

وی همچنین با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه‌ها نباید به بهانه شادی و نشاط مرکز برگزاری مجالسی شود که اختلاط زن و مرد را ترویج دهد، تصریح کرد: حریم دانشگاه باید از گناهان کبیره محفوظ بماند.

ایمانی در ادامه به توصیه دیگری از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشجو باید با نقد منصفانه خو بگیرد اشاره و بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مورد نظر مقام عظمای ولایت تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: دانشگاه مرکز تولید علم است و باید رشد شتابانی که جامعه ما در این زمینه داشته ادامه یابد و اساتید مومن و انقلابی که هدفمند حرکت می‌کنند فضای تدریس برای آنان فراهم شود و این مکان مقدس جولانگاه اساتید دگراندیش نباشد.

آیت الله ایمانی در خطبه های اول نماز عید فطر بیان داشت: عید مسیحیان نزول مائده آسمانی بوده و عید مسلمانان یک ماه اجتناب از هوس های نفسانی است. عید مسیحیان خوردن غذای آسمان بوده «نرید ان ناکل منها و تطمئن قلوبنا» و عید مسلمانان یک ماه اجتناب از مشتهیات نفسانی. به همین جهت مولا امیرالمومنین می فرماید: و جعلکم له اهلا چون فداکاری و از خود گذشتگی، پاک ماندن و از خطاها و لغزش ها دور ماندن، لیاقت و شایستگی می خواهد و ماه مبارک رمضان این اهلیت را می دهد که شما را اهل عید قرار دهد.

امام جمعه شیراز بیان داشت: امروز شرایط زندگی مادی شما مسابقه به سمت خوبی ها و بدی ها است. مسابقه ها به سمت خوبی ها و زشتی ها که کدام را انتخاب می کنید. فردا روز پرداخت جایزه است. آنانی که خوبی را انتخاب کردند بهشت است و آنانی که بدی را انتخاب کردند جهنم است و به دنبال آن امام علی علیه السلام می فرمایند: «أَلَا فَلَا تَائِبٌ‏مِنْ خَطِيئَتِهِ قَبْلَ يَوْمِ مَنِيَّتِهِ» آیا توبه کننده ای هست که از امروز و از این فرصت استفاده کند و قبل از آنکه مرگ به سراغ او بیاید پاک به سوی خدای خویش بیاید. یک ماه تلاش کردید که پاک شوید و رحمات خداوند در شب های قدر و در مثل دیشب و شبهای جمعه شما را فرا گرفت. بکوشید این پاک بودن را به عنوان سرمایه برای آینده خویش حفظ کنید.

وی اضافه کرد: مولا امیرالمومنین فرمودند: «إِنَّمَا هُوَ عِيدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِيَامَهُ وَ شَكَرَ قِيَامَهُ» امروز روز عید است برای آنانی که خداوند روزه هایشان را قبول نموده و شب زنده داریشان را پاس داشته است. عزیزان در میدان قرب پروردگار گام های مهمی برداشتید این گام ها را نگه دارید و برای آینده خود حفظ کنید. ان شاء الله خداوند قدرت به ما برای حفظ این گام ها عطا خواهد کرد.
خدایا این دست هایی که به سمت تو بلند شد و پایین آمد به فضل و کرمت مورد توجه ویژه قرار بده! دعای مومنین در مورد خودشان و دیگران مستجاب بفمرما!

 آیت الله ایمانی در پایان سخنانش گفت: از اینکه آیت الله دستغیب با تعطیلی نماز عیدشان درسی به همگان دادند و نماز عید به پیشنهاد معظم له این گونه برگزار شد تشکر می کنم.
نظرات بینندگان