کد خبر: ۷۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۴

همه آنچه که وحید زارع با «آقا» نجوا کرد

در دیدار هفته گذشته دانشجویان با رهبر انقلاب، بسیاری از دانشجویان، مطالبات و دغدغه های خود را مطرح کردند، در این بین، حضور یکی از جوانان شهرستان خرامه به چشم می خورد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، هفته گذشته بیش از هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، در این دیدار چهار ساعته تعدادی از دانشجویان، مطالبات و دغدغه های خود مطرح کردند که در این جمع، وحید زارع یکی از جوانان شهرستان خرامه به عنوان نماینده بسیج دانشجویی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Tir/30%20rahbari/30%20tir%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%201.jpg

وحید زارع پس از گذراندن مقطع پیش دانشگاهی در رشته ریاضی فیزیک در این شهرستان وارد دانشگاه آزاد شیراز شد؛ دو سال در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد و پس از تغییر رشته به علوم سیاسی هم اکنون سال آخر این رشته را می گذراند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Tir/30%20rahbari/30%20tir%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%202.jpg

وی از مسئولیت کنونی خود در دانشگاه آزاد شیراز می گوید: در حال حاضر مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید آوینی دانشگاه آزاد شیراز و عضو شورای تبیین مواضع دانشجویی کشور هستم.

زارع به شرح و بیان فعالیت های بسیج دانشجویی پرداخت و ادامه داد: بسیج دانشجویی یک جای متفاوت از سایر جاها در دانشگاه است حتی متفاوت در بین اقشار مختلف سازمان بسیج مستضعفین، بسیج دانشجویی مکتبی است نه اصلاح طلب و نه اصولگرا، فقط خط رهبری را دنبال می کند، مرز بندی اش با جناح ها کاملا مشخص است، هر جا خوب کار شود تشکر می کند و هر جا بد کار شود انتقاد خواهد شد.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: هم سیاسی هستیم و هم سیاسی نیستیم؛ سیاسی نیستیم به این معنا که مخالف سیاسی کاری و سیاسی بازی هستیم و سیاسی بودن ما از آن جهت است که به فرموده حضرت آقا دانشجو باید قدرت تحلیل پیدا کند تا متوجه مسائل کشور، اسلام و جهان باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز بیان داشت: دانشجو نباید نسبت به مسائل جامعه و کشور بی تفاوت باشد، به فراخور عصر تکنولوژی، مردم درگیر هستند، نسل جدید در دنیای مجازی مانده و از واقعیات دور شده و آگاهی کمتری نسبت به مسائل روز دارد، ما تلاش داریم دغدغه آگاهی را بالا ببریم، بسیجی نباید بی تفاوت باشد بلکه باید با بصیرت، آگاه و آرمان گرا باشد.

وی افزود: بسیج دانشجویی محافظه کار نیست و نمی گوید مصلحت نیست این حرف زده نشود، همه مسائل در مقابل مصالح مردم و انقلاب سر تعظیم فرود می آورند، هر جا به این ها خدشه ای وارد شود بسیج دانشجویی موضع می گیرد.

زارع به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: حرف های گفته شده در دیدار با رهبری یک صحبت همین جوری نبود بلکه کارهای عملیاتی و تحقیقاتی بسیج در مورد موضوعات مختلف همچون مفاسد اقتصادی بود که طی چند سال کار مدون و برنامه ریزی شده همراه با راهکار ارائه شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: حضرت آقا به جوانان اعتماد دارند اما متاسفانه این دیدگاه در سایر مسئولین کمتر دیده می شود، نقطه ضعف اینجاست که همچنان در مسئولیت های مختلف، نسل اول حضور دارند در حالی که نیرو به اندازه کافی تربیت شده است.

این دانشجوی بسیجی به تشریح چگونگی انتخاب وی به عنوان سخنران پرداخت و اضافه کرد: شورای تبیین مواضع دانشجویی کشور متشکل از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های بزرگ کشور و برخی دانشگاه هاست، از هر استان یک نفر در این شورا حضور دارد که سال گذشته من بودم، در مورد دیدار هر ساله دانشجویان با مقام معظم رهبری در این شورا طرح بحث می شود، اجماع صورت می گیرد و افراد مورد نظر مطرح می شوند، در جلسه انتخاب فرد، حضور نداشتم اما با من تماس گرفتند که نظر جمع با شما بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز بیان داشت: علت ابن انتخاب، عملکرد موفق مجموعه بسیج دانشجویی فارس نسبت به سایر استان ها بوده و اعضای شورا را به این نتیجه رساند که این فرصت در اختیار استان فارس قرار گیرد.

وی به جزییات سرفصل های متن ارائه شده اشاره کرد و افزود: تا ظهر روز دیدار، مشغول آماده کردن متن بودیم، 2 شب از شب های قدر را به آن اختصاص داده بودیم و با افراد مختلفی در کمیسیون های مختلف مجلس، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای شورای تبیین مواضع دانشجویی صحبت کرده بودیم و حجم وسیعی از داده ها را در پیش داشتیم که نهایتا به چند موضوع مختلف همچون مسائل اقتصادی، تحریف امام (ره)، دانشگاه و مشکلات فرهنگی آن، مشکلات فرهنگی جامعه، جنبش دانشجویی و صلح امام حسن (ع) رسیدیم.

زارع به بیان کیفیت مطالب ارائه شده پرداخت و گفت: ما باید از موضع جدیدی به این مسائل می پرداختیم به همین خاطر تحریف امام (ره) در حوزه اقتصاد، ساز و کار نظارت بر کشور که فاسدپرور شده، باز شدن پای کنسرت ها در دانشگاه ها، مواضعی که به جنبش دانشجویی ضربه می زند و ظلم به مردم با قیاس کردن صلح امام حسن (ع) را مورد بررسی قرار دادیم.

این دانشجوی بسیجی به تشریح اتفاقات و صحبت های رد و بدل شده در زمان صحبت خصوصی با رهبر انقلاب پرداخت و ادامه داد: زمانی که از نزدیک خدمت آقا رسیدم کلاً یادم رفت که چه می خواستم بگویم، اصلا نفهمیدم که چه شد، بعضی ها در آن دیدار نزدیک عرض ارادت می کنند اما تصمیم داشتم که یک مسئله ای را در مورد جنبش های دانشجویی مطرح کنم و پس از گفتن آن،  آقا نگرانی ما را تایید کردند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Tir/30%20rahbari/30%20tir%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%203.jpg

وی افزود: جزییات بیشتر این صحبت ها قابل گفتن نیست اما کلیت آن این بود که جریان دانشجویی و جنبش دانشجویی دچار معضلاتی شده که توان آن را می گیرد، موضوعات کم ارزشی که می تواند در جاهای دیگر هم مورد بحث قرار گیرد زیاد شده، احساس کردم که در محضر رهبر انقلاب گزارش کامل تری از این مسئله ارائه شد.

زارع با بیان این نکته که این سخنرانی از حساسیت ویژه ای برخوردار بود اظهار داشت: خیلی رو متن کار کردیم که خیلی خوب بیان شود، هرسال نماینده بسیج دانشجویی از تهران بود و یک حساسیت وجود داشت چون که این بار نماینده بسیج از یک استان به غیر از تهران بود کار خیلی خوب انجام شود، خدا کمک کرد و لبخند آقا استرس را برد و از آن چیزی که فکر می کردم بهتر شد اما باید بهتر از این هم می شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز به پتانسیل های شهرستان خرامه اشاره کرد و افزود: خرامه شهری است که در نقشه کشور بزرگ نیست اما جوانان و نوجوانان توانمند زیادی دارد اما باید دید چرا زمینه ظهورشان محیا نمی شود.

وی ادامه داد: عامل اصلی این است که فهم و اعتماد درستی از این نیروها وجود ندارد برخی مسئولین تفکرات این نسل را اصلا نمی شناسند خیلی ها به فکر خودشان هستند، فکر رشد و تربیت نسل جدید نیستند و آنها را رها می کنند، اگر هرز رفتند تعجب نکیند و البته مقصرند و باید در برابر خداوند پاسخ دهند.

زارع پیشنهاد داد: برای رضای خدا دور هم بنشنید و جدای از بازی های سیاسی فکری کنید که گزارش کاری نباشد، یک کار عملیاتی انجام دهید؛ نیروهای این کار در این شهر وجود دارد اما اراده کار وجود ندارد.

این دانشجوی بسیجی در پایان گفت: نسل جدید دو مشکل دارد اول اعتماد به نفس پایین و دوم مسئولین پذیر نبودن، مسئولیت های خرد به فرد هویت می دهد و او را تقویت می کند، اعتماد به نفس پیدا می کند و برای ایفای نقش در جامعه آماده می شود، اگر اینگونه نباشد با ورود به یک محیط مثل دانشگاه خودش را گم کرده و به جریان می سپارد.

نظرات بینندگان