کد خبر: ۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

۲۰ دستگاه بازی پارک آزادی استاندارد نیست‌

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس خواستار استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌های شیراز شد و گفت: از ۲۶ دستگاه بازی پارک آزادی شیراز به‌عنوان پارک بزرگ این شهر ۲۰ دستگاه مجوز استاندارد ندارند.

به گزارش شیرازه مرتضی رهنما در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اداره استاندارد با متخلفان برخورد جدی و قانونی می‌کند، اظهار داشت: اعطای مجوز استاندارد برای این 20 دستگاه در حال انجام است و باید مجوز لازم را برای ادامه فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دو مورد از دستگاه‌های غیراستاندارد بازی در پارک آزادی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: این دو دستگاه که شامل چرخ فلک کودکان آفتاب، مهتاب و یکی از دستگاه‌ها با سازه‌های بادی است، باید جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بازی در پارک آزادی شیراز تا مجوز استاندارد از شرکت‌های بازرسی همکار این اداره کل دریافت نکنند، مجوز فعالیت به آنان داده نشده و در صورت ادامه فعالیت بدون مجوز استاندارد برخورد می‌شود.

رهنما با قدردانی از برخوردهای شهرداری شیراز بیان کرد: متاسفانه کوتاهی از بهره‌برداران است به‌طوری که باید تا قبل از تعطیلات عید اقدام به دریافت مجوز می‌کردند اما هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش‌های قبلی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس، کشتی صبا‌، چرخ و فلک‌‌، هلی‌کوپتر گردان، سازه‌های بادی، قایق کودکان، استخر قوی‌گردان، قطار کودکان و همچنین تاب زنجیری که از وسایل خطرناک است فاقد تایید یه استاندارد هستند.

نظرات بینندگان