کد خبر: ۷۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

ارزش محصولات صادراتی استان فارس چند میلیون دلار است؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خواستار ثبت کد صادراتی استان فارس بر روی محصولات صادراتی این استان شد و گفت: ارزش محصولات صادر شده استان فارس در سال گذشته ۲۶۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش شیرازه علی همتی در گفت‌وگو با تسنیم، ارزش صادرات ثبتی استان فارس در سال گذشته را 260 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 240 میلیون دلار بدون ورود کد استان فارس و بی‌نام صادر شده است.

وی با بیان اینکه صنعتگران باید در صادرات محصولات خود توجه و تاکید زیادی بر وارد کردن کد استان فارس در صدور محصولات داشته باشندگفت:وارد کردن کد استان فارس بر روی کالاهای صادرات ارزش صادرات و آمار آن را افزایش می‌دهد.

همتی همچنین خواستار توجه جدی مسئولان گمرگ استان فارس به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: در کالاهای ثبتی صادر شده بدون نام بیش از 86 میلیون دلار کالا از گمرگ استان فارس بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس  گفت: امروز صنعتگران استان فارس با مشکلات مختلف مالی و اقتصادی رو به رو هستند که باید با سوق دادن نقدینگی‌ها به سمت تولید مشکلات آنان را رفع کرد.

همتی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان صنعت، معادن و تجارت استان فارس در بخش تجارت تصریح کرد: برای کنترل قیمت‌ها در سال گذشته 300 محصول قیمت‌گذاری شد و با این روش نظارت لازم بر روی قیمت‌ها صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت: در حال حاضر 120 هزار واحد صنفی در قالب 600 اتحادیه صنفی در این استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 85 واحد صنفی در شیراز فعال است.

نظرات بینندگان