کد خبر: ۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

12 هزار تاکسی به کارتخوان و تاکسی متر مجهز می شوند/ امکانات پایانه‌های شیراز در کشور منحصربه‌فرد است

زحمتکش گفت: بزودی ۱۲ هزار تاکسی در شیراز مجهز به دستگاه کارتخوان و تاکسی متر می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز یکشنبه ۱۲ مهر ۹۴ از اجرای طرح «کمپین تبلیغات آگاهی عمومی عبور و مرور از تقاطع‌ها» در هفت تقاطع شیراز خبر داد و گفت: در روز ۱۶ مهرماه امسال در ساعات ۱۱ تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۱۸ عصر این برنامه اجرایی می‌شود و با انتخاب عابر نمونه در قالب این طرح در سطح شیراز آموزش عبور عابرین پیاده از چهارراه‌ها انجام می‌شود که با همکاری مشترک بین شهرداری و پلیس است.

علی زحمتکش با بیان اینکه از چهار سال قبل اتوبوس‌های ما به کارت‌خوان مجهز شدند و برنامه بعدی نصب این دستگاه‌ها بر روی تاکسی بود که اکنون قرارداد آن عملیاتی شده است، عنوان کرد: بزودی ۱۲ هزار تاکسی در شیراز مجهز به دستگاه کارتخوان و تاکسی متر می‌شوند که با این کار مشکل اختلاف بر سر تعداد کورس و پول خرد بین راننده و مسافر مرتفع می‌شود ضمن این‌که این کارت‌ها در دراز‌مدت قابل‌استفاده در پارکینگ‌ها، مراکز خدمات عمومی، مترو و ورود به طرح ترافیک می‌باشد.

وی با بیان اینکه تولید خودرو در کشور متناسب با میزان سرمایه گذاری در بخش زیرساختهای حمل و نقل نیست، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل اگر فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیکی آموزش داده نشود و تبعیت بیشتر از ضوابط و مقررات اقداماتی انجام نشود کلاف سردرگم ترافیک گشوده نخواهد شد.


امکانات پایانه‌های شیراز نسبت به پایانه‌های کشور منحصربه‌فرد است

سعید دبیری، رئیس سازمان پایانه‌های شهرداری شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه امکانات پایانه‌های شیراز نسبت به پایانه‌های کشور منحصربه‌فرد است، عنوان کرد: ما در تمام پایانه‌هایمان خانه مادر و کودک داریم و استراحتگاه نیز برای مسافران ایجاد کرده‌ایم.

دبیری با اظهار اینکه پایانه کاراندیش به‌عنوان پایانه سبز کشور در حال رقابت با پایانه‌های بر‌تر کشور است، ابراز کرد: بازسازی و اصلاح پایانه‌های موجود در دستور کار ما قرار دارد و با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان انجام می‌شود که ضمن آن بازسازی پایانه کاراندیش و جداسازی مسیر پیاده و سواره در این پایانه در دست اجرا است که ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به احداث و تجهیز ونوسازی چهار پایانه موقت امیرکبیر، مدرس، سعدی و شمال غرب شیراز، گفت: مطالعات دو پایانه اصلی شرق و غرب شیراز در حال انجام بوده و مذاکرات تأمین زمین آن و پاره‌ای تملک‌ها نیز انجام شده است.

دبیری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: ما در پایانه‌ها با نصب بنرهایی نرخ مصوب تاکسیرانی برای مسیرهای درون شهر را اعلام کرده‌ایم همچنین تاکسی‌های پایانه‌ها ملزم به رعایت نرخ مصوب و صدور قبض برای مسافرین هستند و تاکسی‌های بیرون از پایانه‌ها نیز ملزم به رعایت نرخ تاکسیرانی می باشند.

وی با ابراز اینکه اگر راننده تاکسی در ارائه خدمات با نرخ مصوب تخلف کند با او برخورد می‌شود، گفت: چنانچه راننده‌ای سه مرتبه مرتکب تخلف شود پروانه وی باطل می‌شود ضمن اینکه چنانچه مسافری از مسافربرهای شخصی استفاده کند مسئولیت آن متوجه هیچ یک از ارگانهای دولتی نمی‌باشد و عواقب اینکار بعهده خود مسافر است.

نظرات بینندگان