کد خبر: ۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
فرمانده نیروی انتظامی فارس:

حضور ده هزار همیار پلیس در هیئت‌ های عزاداری/ مردم قمه زنی ها را گزارش کنند/ لزوم مراجعه مسئولین هیئت ها جهت تمدید مجوزهای عزاداری

سردار گودرزی گفت: مردم قمه زنی ها را گزارش کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس خادم عزاداران امام حسین (علیه السلام) است، گفت: 10 هزار نفر به عنوان همیار و پلیس افتخاری با کاورهای مخصوص در هیئت های عزاداری استان فارس وظیفه کنترل نظم را به عهده دارند.

سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی در نشست خبری با بیان اینکه همیاران پلیس پل ارتباطی بین مردم و پلیس هستند، گفت: در هیئت‌ها بین سه تا شش نفر به عنوان همیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند و تلاش می‌کنیم به شرط تأمین نیرو در هر هیئت و کاروان عزاداری یک نیروی پلیس هم مستقر کنیم.

رئیس پلیس استان فارس بر لزوم همکاری همه مردم با نیروهای پلیس برای ایجاد نظم در عزاداری ها تاکید و اظهار کرد: در هیئت ها از قمه زنی و مواردی که مورد سوءاستفاده رسانه های بیگانه قرار می گیرد، خودداری شود و مردم با دیدن موارد مشکوک نیروی انتظامی را در جریان بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه هیئت های عزاداری راس ساعت پایانی عزاداری ها از ایجاد سروصدا خودداری کنند، گفت: صاحبان وسایل نقلیه با ماموران راهور برای عدم ایجاد گره ترافیکی در هنگام عزاداری بیشترین همکاری را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان فارس از هیئت های عزاداری خواست تا از سیستم های صوتی پرتوان و طبل و سنج های بزرگ به خصوص در اطراف بیمارستان ها استفاده نکنند.

سردار گودرزی، انجام عزاداری متعارف و جلوگیری از قمه زنی، عدم حمل علم، کتل، شمایل و تمثال ائمه اطهار (علیهم السلام) و همچنین عدم ایجاد سد معبر در پیاده روها در قالب نصب پاتوق و ارائه نذورات را از دیگر مسائلی عنوان کرد که مسئولین هیئت های عزاداری باید به آن توجه کنند و گفت: هماهنگی لازم مسئولان هیئت ها در مسیر خود با پلیس در راستای تسریع حرکت دسته های عزاداری ضروری است.

وی بر لزوم رعایت حجاب و حفظ شان عزاداری ها تاکید و تصریح کرد: عزاداری امام حسین (علیه السلام) کاری پسندیده است اما نباید موجب سختی و آزار دیگران شود چرا که امام (علیه السلام) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خروج کردند و ما نیز باید سیره و اخلاق ایشان را در جامعه پیاده کنیم و برای نیل به این هدف نیز باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود.

فرمانده انتظامی فارس از مسئولین هیئت‌ها خواستار شد تا نسبت به تمدید و تصویب مجوزهای عزاداری به پلیس مراجعه کنند.


نظرات بینندگان