کد خبر: ۷۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

مرکز فنی‌وحرفه‌ای برادران جهرم در آستانه تعطیل شدن

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس گفت: واحد برادران مرکز فنی و حرفه ای جهرم در حال تعطیل شدن است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، حشمت کوشکی سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جهرم گفت: بیکاری از بزرگترین معضلات امروز جامعه بوده که مورد دغدغه مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه فارس از استان هایی است که نرخ بیکاری بالایی دارد، افزود: نرخ بیکاری در فارغ التصیلان دانشگاه بیشتر است به گونه ای که بر اساس پژوهش ها در کشور ما تنها 10 درصد فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند.

سرپسر اداره کل فنی و حرفه ای فارس نبود مهارت کافی را از مشکلات فارغ التحصیلان دانست و ابراز داشت: 95 درصد هنرآموزان مرکز فنی و حرفه ای شیراز اختصاص به مهارت آموزی فارغ التحصیلان بیکار اختصاص پیدا کرده است.

وی جزیره ای عمل کردن سیستم های اداری مرتبط را مشکل دیگر استان فارس در راستای اشتغال زایی عنوان کرد و گفت: فلسفه وجود دانشگاه ها در سایر کشورها، بحث صنعت، خدمات و کشاورزی است که در این زمینه کشور ما رویکرد مناسبی ندارد.

کوشکی موازی کار کردن را دیگر معضل استان دانست و خاطرنشان کرد: 50 مرکز فنی و حرفه ای و 730 آموزشگاه در استان فارس کار آموزش های فنی و حرفه ای را به متقاظیان می آموزند.

وی ارائه آموزش رایگان و اعطای گواهینامه بین المللی را از ویژگی های مراکز فنی و حرفه ای دانست و خاطرنشان کرد: مهارت آموزی در پادگان ها، زندان ها و غیره در مراکز فنی و حرفه ای انجام می شود.

 سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس آموزش به اتباع افغانی را از جمله خدمات این مراکز عنوان کرد و گفت: مراکز فنی و حرفه ای از نظر سخت افزاری پیشرفت خوبی داشته اند اما هنوز در بحث ترویج مباحث فنی و حرفه ای مشکل داریم.

وی مرکز فنی و حرفه ای جهرم را دارای قدمت درخشان و از نخستین مراکز استان دانست و خواستار عدم تعطیلی مرکز برادران این شهرستان شد.

کوشکی از نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای در روستاهای استان خبر داد و گفت: در 22 شهرستان با همکاری دهیاری ها و شوراهای روستا این نیازسنجی انجام شده است.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس به انعقاد تفاهم نامه با سایر نهادهای دولتی در راستای آموزش به مجموعه تحت پوشش خبر داد و گفت: سعی داریم در سطح کلان حلقه های مفقوده را به هم اتصال دهیم.

وی گفت: این پیشنهاد را به استانداری فارس دادیم تا با تشکیل شورای مهارت در استان زمینه توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم.

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، جهرم
نظرات بینندگان