کد خبر: ۷۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

استان فارس یک متر آزاد راه ندارد/ فارس رتبه نخست بیکاری

با بیان اینکه در استان فارس یک متر آزادراه وجود ندارد، گفت: یک شبکه ریلی با مسیر یک طرفه، سرعت کم و حداقل جا به جایی مسافر در هفته سهم استان فارس از راه آهن است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در همایش «فرصت های سرمایه گذاری شهرستان جهرم» با اشاره به اینکه تمام ظرفیت های استان فارس معطوف به حوزه کشاورزی شده است، گفت: به استان فارس از لحاظ توسعه زیرساخت ها کمتر توجه شده و تمام ظرفیت های اقتصادی در راستای حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بروز خشکسالی های پیاپی در فارس، منابع درآمدی مردم و کشاورزان را کاهش داده و بیکاری در حال افزایش است، افزود: فارس جزء سه استان کشور است که رتبه نخست بیکاری دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم خشکسالی فارس در 13 سال آینده، گفت: بر اساس برآوردها آنچه از میزان مالیات کسب شده از مردم فارس به دست آمده حداقل 2 برابر میانگین سایر استان ها است.

رضایی ادامه داد: این میزان وصول مالیات کشاورزی با خشکسالی موجود در استان هم خوانی نداشته و نشان از یک فشار مضاعف بر مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به شیوه سنتی کشاورزی در استان گفت: کشاورزی به شیوه علمی در استان فارس کمتر به چشم می خورد و مراکز تحقیقاتی در این حوزه بعضاً تعطیل شده یا خروجی موثری ندارند.

وی با بیان اینکه هر سیاستی که در مرکز استان اعمال می شود شهرستان ها نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: در کنار علمی شدن کشاورزی باید به زیرساخت های صنعتی توجه شود.

رضایی با بیان اینکه در استان فارس یک متر آزادراه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یک شبکه ریلی با مسیر یک طرفه، سرعت کم و حداقل جا به جایی مسافر در هفته سهم استان فارس از راه آهن است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان هایی که امروز رتبه خوب در بحث اشتغال و صنعت دارند، سالیان گذشته در این حوزه فعال بودند، گفت: فارس تنها چند سال است که در حوزه زیرساخت ها فعال شده و اعتقاد داریم در کنار علمی شدن کشاورزی و اصلاح الگوی کشت به زیرساخت های صنعتی شدن نیز توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه با شیوه نامطلوب مصرف آب و هزینه هایی که بخش کشاورزی دارد این کار مقرون به صرفه نیست، بیان کرد: کشاورزان ما از عمق 400 متری آب برداشت کرده تا یک کیلو پرتقال به قیمت هزار تومان تولید کنند.

رضایی با بیان اینکه کشاورزی به شیوه سنتی دوام پیدا نمی کند و باید متناسب با اقلیم شهرستان کشاورزی کرد، افزود: جهاد کشاورزی باید فعال بوده و با ترویج الگوی کشت تا انتها کشاورزان را همراهی کند.

وی ادامه داد: باید در کنار توجه به حوزه کشاورزی زیرساخت های صنعتی شدن شهرستان را پیگیری کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های عمرانی این شهرستان گفت: شرایط اقتصادی کشور اجازه پیشرفت پروژه های بزرگ شهرستان جهرم را نمی دهد اما این پروژه ها دارای مصوبه بوده و در بودجه ردیف مشخص دارد.


نظرات بینندگان