کد خبر: ۷۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

روز اربعین به عنوان یک برند برای شیراز به ثبت برسد/ عزاداری های محرم میتینگ انتخاباتی نشود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مسأله بانوان و خانواده از جمله مسائلی است که اگر امروز به آن توجه نشود فردا برای آن دیر است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که شنبه شب ۲۵ مهرماه در شیراز با حضور استاندار، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی، مدیر کل دادگستری استان وجمعی از مسئولین فرهنگی استان برگزار گردید، عنوان کرد: مسأله زنان و به دنبال آن مسأله خانواده از جمله مسائلی است که دشمن در طول تاریخ به آن توجه زیادی کرده است.

در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با دو دستور کار ضرورت تحکیم بنیان خانواده و ساماندهی مراسم عزاداری دهه اول محرم برگزار شد، آیت الله اسدالله ایمانی، اظهار کرد: اگر حجم کارهای صورت گرفته توسط دشمن در زمینه خانواده وزنان را یکجا جمع کنیم می‌بینیم که زنان ما امروز در فضای پاکتری نسبت به بقیه جهان زندگی می‌کنند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مسائل ومشکلات فرهنگی زیاد است، گفت: مسأله بانوان و خانواده از جمله مسائلی است که اگر امروز به آن توجه نشود فردا برای آن دیر است.

وی افزود: باید یک کار علمی و با توجه به مقتضیات بومی جامعه در این زمینه انجام بگیرد و مانند گذشته در مقدمات نماند به طوریکه سریع‌تر نتایج آن عاید جامعه شود.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه دو طرح برای مسائل خانواده داریم، گفت: طرح گام نخست که هم دانشگاه وهم حوزه در آن حضور دارند به اتکای آمارهای علمی که آسیب‌های خانواده را برای ما بیان می‌کند و بر اساس آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد شروع شده است.

وی طرح دیگر را میز منطقه‌ای فارس دانست و اظهار کرد: در این طرح که مبتنی بر آموزه‌های دینی و بر اساس آمار و اطلاعات علمی صورت می‌گیرد هر ماه پنج نفر از اساتید حوزه علمیه به فارس می‌آیند ودر مسائل خانواده همفکری و ارائه راهکار می‌کنند و باید در این ارتباط همه ایده‌ها پذیرفته و بررسی و هم افزایی صورت بگیرد.

نمایند ولی فقیه در استان فارس در رابطه با طرح ساماندهی مراسم عزاداری دهه اول محرم نیز عنوان کرد: ما باید محرم و صفر را زنده نگه داریم و طبیعتاً زنده نگه داشتن آن به این معنی است که با برنامه وهدف ازاین حرکت حداکثر استفاده در جهت رشد ارزش‌ها در جامعه را داشته باشیم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه سخنرانان و مداحان باید از توهین به مقدسات دیگران و ایجاد تنش در جامعه خوداری کنند گفت: ممکن است در شیراز کسانی با این مراسم مخالف باشند و ما باید به گونه‌ای مراسم را اجرا کنیم که جای عمل برای این افراد باقی نماند.

 وی با اظهار اینکه باید از بیان خواب‌ها و مسائلی که سند تاریخی قطعی ندارند در سخنرانی‌ها پرهیز کنیم، گفت: از همه کسانی که صاحب تریبون هستند می‌خواهم که در جامعه از افراط گرایی به خصوص در مرثیه خوانی پرهیز کنند همچنین با کارهای خرافی مثل قمه زنی از طریق فرهنگ سازی جلو گیری شود وبا کسانی که از روی تعمد و لجاجت به این کار‌ها می‌پردازند برخورد قانونی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس برضرورت تولید محتوا برای مداحان تأکید کرد و گفت: باید هر سال یک کتاب و شعر خوب در زمینه عزاداری تهیه و در اختیار مداحان قرار بگیرد.

ایمانی در پایان عنوان کرد: روز اربعین به عنوان یک نقطه اجتماع و یک حرکت جمعی عزاداران در شیراز انتخاب شود و این روز باید به عنوان یک برند برای استان فارس و شیراز به ثبت برسد و یک حرکت فراگیر، بلند و فاخری در حد شهر مقدس شیراز و حرم سوم انجام شود که لازم است در این زمینه همه هیئات مذهبی، مداحان، مردم، ‌ مسئولان و ائمه جماعات وارد عرصه شوند
نظرات بینندگان