کد خبر: ۷۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
آیت الله سید علی اصغر دستغیب:

خطر جنگ نرم بیش از جنگ سخت است/ دولتمردان و مسئولین در مباحث و گفتگوها جدال احسن را رعایت کنند

آیت الله دستغیب در جمع خبرنگاران گفت:جمهوری اسلامی به عنوان نظامی تأثیرگذار و الگو گرفته از نظام امامت و اسلام نیاز به رسانه‌های فاخر دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، شامگاه سه شنبه ۲۸ مهر ماه ۹۴ در جمع خبرنگاران و مسئولین بسیج رسانه استان فارس در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) گفت: اگر انسان در مسیری حرکت کند که رضای الهی و کرامت انسانی در آن است زندگی و مرگش با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد مثل عسل شیرین می‌شود.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با بیان اینکه در عصر حاضر که می‌توان گفت به لحاظ گستردگی و تأثیرگذاری رسانه هاعصر رسانه است، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان نظامی تأثیرگذار و الگو گرفته از نظام امامت و اسلام نیاز مبرم به رسانه‌های فاخر دارد.

آیت الله دستغیب در خصوص معنای رسانه فاخر گفت: باید تلاش کنیم با ایمان به مبدأ و معاد شیوه‌های اخلاق رسانه‌ای را درسمت وسوی تحقق منافع مردم هرچه بیشتر یاد آور بشویم. اگر ما می‌گوییم که دو اصل صداقت و امانت از ویژگی‌های رسانه فاخر است از این جهت است که در همین زمان نیز بیش از گذشته این دو ویژگی جاذبیت خود را دارد و اگر رسانه‌های ما با این تفکر بسیجی فاخر شوند همانند انقلابمان در سطح جهان جاذبه خواهند داشت.

وی با اظهار اینکه از مصادیق منافع مردم وحدت جامعه است گفت: حفظ وحدت جامعه اثر عمده‌ای بر منافع مردم دارد و رسانه‌ها باید نقش پیوند دهنده هرچه بیشتر اقشار جامعه را داشته باشند و از همه عوامل تفرقه در جامعه برحذر باشیم.

آیت الله دستغیب در ادامه به آموزش جدال احسن اشاره کرد و گفت: مسائل اختلافی گاهاً در جامعه بوجود می‌آید و عقل و شرع هیچگاه مانع از بحث و گفتگو نبوده به طور مثال مسأله برجام به هر حال عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف آن هستند اما نکته مهم شیوه مباحثه است.

تولیت آستان احمدی ومحمدی افزود: همانگونه که قرآن می‌فرماید جدال را به نحو احسن انجام دهید باید در کلام و گفتگو ادب و اخلاق را رعایت کنیم و مسئولین و دولتمردان اخلاق در کلام و جدال احسن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه خطر جنگ نرم بیش جنگ سخت است گفت: جنگ نرم جامعه را از درون تهی می‌کند لذا مسئولیت رسانه‌ها در این زمینه مهم است و برای مقابله با جنگ نرم رسانه‌ها باید با یک حرکت جهادی و تفکر بسیجی عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرگز از القای شبهات واهمه نداریم و ترس ما بیشتر از مسامحه در پاسخگویی به شبهات است. هرگاه شبه افکنی پیرامون اسلام بیشتر شده اسلام نیز شفاف‌تر و روشن‌تر گردیده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به سابقه ۴ ساله این سازمان گفت: بسیج رسانه استان فارس به عنوان نخستین سازمان بسیج رسانه در کشور توانسته با اجرای برنامه‌های منحصر به فرد در حوزه رسانه و با مشارکت و هم افزایی اصحاب رسانه استان، در قله بودن فارس را حفظ کند.

میلاد امیری‌نژاد با بیان اینکه بسیج رسانه استان با ظرفیت حداکثری رسانه‌های فارس این توان را دارد که در کنار تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اقدامات مناسبی را برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) انجام دهد، گفت: تلاش می‌کنیم به عنوان بازوی قوی برای دولت و دلسوزان انقلاب، نقش هدایت‌گری خود را در راه تعالی استان و توسعه فرهنگ اسلام در سومین حرم اهل بیت (ع) به خوبی ایفا کنیم.
نظرات بینندگان