کد خبر: ۷۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

دینی که نتواند معیشت مردم را تأمین کند کامل نیست/ هیچ اقدام عملی مناسبی در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است

آیت الله ایمانی عنوان کرد: کمیته امداد از صدقات جاریه امام است و باید به دنبال خشکاندن ریشه فقر در جامعه باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مهر ۹۴ در در دیدار فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در شیراز، گفت: کمیته امداد از برکات وجودی و صدقه جاریهٔ امام خمینی (ره) می‌باشد.

آیت الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی از تجربه‌های ارزشمند انقلاب است، عنوان کرد: دیگر کشور‌های اسلامی که در شرایط مشابه ایران قرار دارند می‌توانند از این الگو استفاده کنند و باید این تجربه‌ها برای کمک به آن‌ها و هدایت آنان در مسیر صحیح مورد استفاده قرار بگیرد.

آیت الله ایمانی با اظهار اینکه اگر دین نتواند معیشت مردم را به گونه‌ای تأمین بکند که مردم از نظر اقتصادی مستقل باشند دین کاملی نیست، گفت: دین‌‌ همان گونه که به امور اخروی مردم توجه دارد باید به دنیای مردم نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه اگر معیشت مردم مهم نبود امام علی (ع) افتخار حکومت خود را تأمین زندگی مردم اعلام نمی‌کرد، ابراز کرد: متأسفانه سال‌ها مثل پاندول ساعت یا به سمت شرق و گرایشات شرقی و یا به غرب و گرایشات غربی حرکت کردیم و بعد از انقلاب نیز به دلیل اقدامات گروهک‌ها و وقوع جنگ تا مدت‌ها معیشت مردم مورد توجه قرار نگرفت.

امام جمعه شیراز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با وجود شعار‌های زیادی که در این زمینه بیان می‌شود ولی هنوز اقدام عملی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام که از برکات انقلاب است باید با اکرام انسان‌ها به دنبال خشکاندن ریشه فقر در جامعه باشد و در این راستا شاخصش باید ایجاد اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش باشد.

وی در پایان با اشاره به نقش و اثر گذاری کمیته امداد در خودکفایی و موفقیت کسانی که به واسطه حمایت‌های این نهاد موفق به طی درجات علمی شده‌اند، گفت: رسیدگی به امور افرادی که در جامعه ناتوان شده‌اند و دستشان به جایی نمی‌رسد ضرورت دارد و همیشه تعدادی از اینگونه افراد در جامعه وجود دارند ولی عمده افراد با خود اشتغالی توان مستقل شدن را دارند.
نظرات بینندگان